Editorial

La 'marca Barcelona' necessita vigor

La inestabilitat política i la seva derivada d'agitació i mobilitzacions al carrer han deteriorat la imatge de la ciutat

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp24607380 litoral171125171021

zentauroepp24607380 litoral171125171021

Seria absurd i pueril negar que la imatge de Barcelona ha patit erosió en els últims temps. La massificació turística, un problema que afecta gairebé totes les grans capitals, no n’és el factor principal, ni tampoc el brutal atemptat del 17 d’agost. El que realment ha deteriorat la marca Barcelona ha sigut l’enorme inestabilitat política dels últims mesos i la seva derivada d’agitació i mobilitzacions al carrer. La ciutat amable i acollidora ha sigut sobrepassada per la tensió i la inquietud que el procés ha projectat internacionalment, i això ha generat sorpresa, primer, i incertesa, després, en molts dels que, a Espanya o a la resta del món, fins ara han vist Barcelona amb simpatia i com un potent far turístic, inversor o laboral. Convertir una ciutat en un pol d’atracció no s’aconsegueix d’un dia per l’altre, sinó després de llargs esforços, intel·ligència i encert, però perdre el que s’ha aconseguit acostuma a ser un procés molt més ràpid. Barcelona no deixarà de ser un referent internacional, però ha d’activar les alarmes després d’haver perdut l’aposta per ser la seu de l’Agència Europea del Medicament. A l’ajuntament l’incumbeix la responsabilitat de ser el motor de la imprescindible recuperació del vigor de la marca urbana, i amb més motiu quan a la mateixa Barcelona hi ha qui desitja que s’estengui el desprestigi de la ciutat perquè creuen que així es desprestigia també l’experiència iniciada amb l’arribada d’Ada Colau a l’alcaldia.