Un Saló del Manga marcat per l'èxit

La 23a edició del Saló del Manga tanca aquest diumenge les portes amb el convenciment d'haver complert totes les expectatives de la seva cita més ambiciosa

1
Es llegeix en minuts

La 23a edició del Saló del Manga tanca avui les portes amb el convenciment d’haver complert totes les expectatives de la seva cita més ambiciosa. Es pot aventurar, per tant, que se superarà la xifra de 142.000 assistents de l’any passat, amb el factor afegit que el certamen del 2017 ha durat cinc dies (en comptes dels quatre habituals) a l’aprofitar que dimecres era festiu. En tres d’aquestes cinc jornades es van esgotar les entrades. Aquesta presència massiva del públic ha comptat en aquesta edició amb una favorable redistribució dels espais al recinte firal de Montjuïc, després d’una ampliació fins a arribar als 75.000 metres quadrats de saló (5.000 més que en l’anterior edició). La conseqüència ha sigut una afluència més ordenada del públic, menys aglomeracions i menys cues.

La fira ha tornat a manifestar el seu caràcter transversal al convocar públic de totes les edats i amb l’esperit festiu de passar-s’ho bé per sobre de tot, al mateix temps de satisfer la seva condició de fans del còmic, l’animació i la cultura japoneses. El saló, a més, ha ampliat aquest any horitzons amb l’aposta per la robòtica com un dels seus temes centrals. I no només per una exposició amb clàssics del gènere de robots, sinó amb la presència d’una desena d’empreses especialitzades en robòtica. Aquest Saló del Manga, en definitiva, ha sigut un brillant comiat del director Carles Santamaría, que va entregar el testimoni, per motius de salut, a Meritxell Puig a mitjans d’octubre.