2
Es llegeix en minuts

Les cerimònies de presentació dels nous models d'Apple sempre aixequen molt enrenou. Aquesta setmana, des de l'auditori Steve Jobs s'han revelat les propostes de la temporada. I què millor que el desè aniversari per seguir apostant per reivindicar l'essència d'aquest club internacional de consumidors sofisticats de tota mena de 'gadgets': des del telèfon i l'ordinador, fins a la televisió o el rellotge. I si alguna cosa té Apple, a més de la seva elegància en el disseny, és una estratègia de màrqueting a l'altura de la posada en escena d'Apple Park.

És la primera vegada que presenten els dos models habituals i una “edició X” amb motiu de l'efemèride. És la primera vegada que comprar-se l'últim model d'iPhone (8 o 8 Plus), no és equivalent a comprar-se el millor. Aquí arrenca la doble estratègia.

El primer a destacar és l'encariment generalitzat. L'iPhone 8 es podrà adquirir a partir de 809 €, duplicant el preu de sortida del model original de 2007 i costant un 5% més que l'iPhone 7. Però encara no és el que toca el cel: l'iPhone X es podrà comprar per 999 dòlars, però a Europa superarà la barrera dels 4 dígits. És a dir, que el model base es vendrà des de 1.149 € (el que equival a 1,6 vegades el salari mínim interprofessional a Espanya). Algunes veus argumenten que l'augment està justificat per ser una eina indispensable del dia a dia.

Juntament amb el preu, l'exclusivitat també es modula amb la paciència. Mentre que els models 8 i 8s es podran reservar a partir de divendres -i preparem-nos per veure cues de matinada a les portes de les Apple Store el 22 de setembre-, l'iPhone X es fa pregar durant més d'un mes i no se n'obriran les reserves fins al 27 d'octubre. Una conjugació magistral d'‘allò bo es fa esperar’.

Notícies relacionades

Encara que el més interessant és contrastar la nova aposta amb la maniobra del 2013. Fa quatre anys van optar per fer una versió de cost moderat juntament amb el 5 i el 5s: els iPhone 5c. La missió era crear una segona línia fent l'ullet a segments benestants de països en florida com l'Índia, la Xina o l'Amèrica de Sud. En aquest temps han sorgit models que han desafiat Apple i que han seduït aquests mateixos segments, trepitjant especialment fort els de Samsung (Corea del Sud) i Huawei (Xina).

El 2017 celebren la primera dècada trencant de nou les regles del joc. No juguen la carta de la democratització ni les tendències low-cost, sinó ben bé al contrari. Res de rebaixes i opten més aviat per explotar cap a dalt, creant un segment encara més exclusiu, fet que alguns experts internacionals han anomenat els “supertelèfons”. Pel disseny i les prestacions, salta a la vista que és una aposta estratègica en cos i ànima. Però si l'iPhone 8 ja és un producte exclusiu i Premium, l'iPhone X, si és possible, és l'aposta per l'exclusivitat superior dins del segment de luxe.

Temes:

iPhone Apple