EDITORIAL

El Saló del Còmic revalida el seu èxit

Repetir la xifra d'assistents del 2016 (118.000) cal qualificar-ho com la consolidació d'un èxit, el de la 35a edició del Saló del Còmic

1
Es llegeix en minuts
 

  / RICARD CUGAT

Repetir la xifra d’assistents de l’anterior edició (118.000 persones) cal qualificar-ho com la revàlida d’un èxit, el de la 35a edició del Saló del Còmic, que es va clausurar ahir a Barcelona. Com va apuntar el director del certamen, Carles Santamaría, el llast d’un plujós dissabte va impedir amb tota seguretat superar aquest nombre de visitants. Per això el saló «més ambiciós» per la seva oferta no va estar acompanyat d’aquest rècord pel qual sempre sospiren els organitzadors d’esdeveniments culturals. Però és inqüestionable que el còmic creix i viu al marge de les dificultats de la indústria editorial per la irrupció de les noves tecnologies. L’explicació arriba per l’interès que suscita el mitjà i per l’augment de nous lectors. Segons un informe de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya, la facturació del 2015 va pujar a 60,68 milions, el 3,2% més que l’any anterior. Conseqüència, per exemple, de l’increment en la venda d’exemplars del 19,1%.

    Dins de la bona salut del sector, Catalunya té un lloc molt preferencial, amb l’aclaparadora xifra que el 90% del còmic editat a Espanya es fa aquí. Cosa que explica també la puixança de les grans cites. Juntament amb el del Còmic, el Saló del Manga no para de créixer any a any. La internacionalització resulta ara un repte que l’Institut Llull vol –i en té el deure– pal·liar amb ajudes a la promoció a partir del 2018 per fomentar la presència d’autors i editors en fires estrangeres. Seria un altre salt endavant.