Canvi de tendència en la telefonia mòbil

1
Es llegeix en minuts

La telefonia mòbil és amb seguretat la tecnologia en què hi ha hagut progressos més espectaculars a nivell mundial en els últims anys. Els aparells cel·lulars s'han convertit en un adminicle imprescindible per a la immensa majoria de la població, i bona prova d'això és que a la Terra ja hi ha més mòbils que habitants. Però no totes les persones tenen les mateixes necessitats (ni el mateix pressupost), fet que explica el fenomen, clarament percebut a Espanya però extrapolable a altres països, que els smartphones de més prestacions i preus més elevats estan perdent quota de mercat en benefici de marques que posen l'accent en les funcions principals del telèfon i prescindeixen de les que no són fonamentals però l'encareixen. Dues coordenades defineixen aquesta tendència a l'alça: les marques emergents són de la Xina (país on es fabriquen la gran majoria de cel·lulars, inclosos els de firmes d'alta gamma com Apple) i les vendes es realitzen fonamentalment per internet (a Espanya, un de cada quatre mòbils ja es compra per via telemàtica). Els hàbits i les preferències dels consumidors han canviat, en part a causa de la crisi, i molts ja no donen tanta importància al prestigi que s'associa a les marques punteres. En tot cas, aquesta competència més gran entre fabricants, de la qual surten beneficiats els ciutadans, no alterarà el paper angular que té la telefonia mòbil com a avantguarda d'infinitat d'avenços tecnològics.