Anar al contingut

CITA AMB LA HISTORIETA

El Saló del Manga bat rècords amb 148.000 visitants

La cita amb el còmic japonès va esgotar les entrades anticipades per a tres dels cinc dies

Josep M. Berengueras

ealos40812935 cosplayers en el sal del manga

ELISENDA PONS

El Saló del Manga de Barcelona va tancar ahir la seva edició més multitudinària. La cita amb el còmic, l’anime i la cultura japonesa ha aconseguit reunir en aquesta edició 148.000 visitants, xifra que significa un augment de 6.000 persones respecte del rècord de l’any anterior. La fira constata el bon moment del sector, que creix gràcies a un públic de totes les edats: als aficionats que van créixer amb sèries com Dragon Ball als anys 90 se’ls sumen les noves generacions de joves otakus (aficionats al manga i l’anime).

Ha sigut la primera vegada que el Saló del Manga de Barcelona ha durat cinc dies, i també la primera que aquesta cita amb la historieta japonesa ha esgotat entrades anticipades per a tres jornades (en aquesta ocasió per dimecres, dissabte i diumenge).

MÉS EXPOSITORS I METRES

De fet, la fira ha batut també altres rècords, com el d’expositors (més de 215, el 9% més) i el d’espai al recinte, amb 75.000 metres quadrats (5.000 més que en l’edició anterior). «En aquesta edició hem introduït alguns canvis per millorar l’experiència dels visitants i aquests hi han respost de forma entusiasta. L’èxit d’aquesta edició demostra que hi ha més afició que mai pel manga», va assegurar la directora del Saló del Manga de Barcelona, Meritxell Puig. Puig, directora general de Ficomic des del juny, es va estrenar al càrrec amb aquesta fira en substitució de Carles Santamaria, fins ara director del Saló del Manga i del Còmic, que va deixar Ficomic a mitjans d’octubre per motius de salut.

En la d’aquest any la fira s’ha consolidat com un dels esdeveniments per a gran públic més multitudinaris de la ciutat de Barcelona. El 2011, el Saló del Manga va celebrar l’última edició a La Farga de l’Hospitalet (12.000 metres quadrats; 65.000 assistents), i l’any següent gairebé es va doblar l’assistència a Fira Montjuïc (20.000 metres, 112.000 visitants). Ficomic va continuar augmentant l’espai durant els anys següents, i l’assistència va anar creixent: 115.000, 130.000, 137.000, 142.000. Aquest any, el rècord s’ha fixat en 148.000 visitants.

La present edició ha comptat com a tema principal amb la robòtica, amb un espai on s’han pogut veure multitud de robots reals i, també, conèixer a través d’una exposició la importància dels androides en el manga i l’anime (com Mazinger Z). Una de les estrelles d’aquesta edició ha sigut Atur, una foca robot dissenyada pel doctor Takanori Shibata, que ha visitat la fira.

A més, l’edició ha sigut una de les més destacades pel que fa a nombre i sobretot currículum dels autors convidats. La cita ha comptat amb dibuixants de la talla de Yoko Kamio, autora de No me lo digas con flores, el manga shojo (d’amor, per a noies) més venut de la història del Japó, i de Masao Maruyama, un històric productor d’anime, probablement el que més pel·lícules i sèries ha produït des dels anys 60.

Entre d’altres, també han visitat la fira Robico (El monstruo de al lado), Yoshiaki Sukeno (Twin Star exorcists) i Masasumi Kakizaki (Rainbow), a més a més dels responsables de Dragon Ball Super (Hiroyuki Sakurada, productor, i Masatoshi Chioka, director), i la cantant Azumi Inoue, que va interpretar les cançons de tres pel·lícules de Ghibli.

Després de l’èxit de passades edicions, Ficomic va decidir incorporar a aquesta edició alguns canvis per evitar, sobretot, les cues que s’hi formaven a primera hora sense que això perjudiqués la xifra d’assistents. Entre altres mesures, es va canviar la política de les entrades, eliminant la possibilitat de sortir del recinte i tornar-hi a entrar. També s’han redistribuït part dels expositors (les botigues ja no són en un sol pavelló sinó en dos) i s’ha canviat l’orientació de l’escenari principal. A més, s’han triplicat les zones de descans.

MOLTES MENYS CUES

Aquestes mesures han ajudat a fer una distribució millor dels visitants per tot el recinte, fet que ha facilitat que les cues pràcticament desapareguessin. El repte de la fira segueix sent acomodar la demanda: l’aforament del recinte és limitat per temes estructurals, cosa que fa que s’esgotin els tiquets en venda anticipada per als dies estrella abans que s’iniciï la fira. Una altra de les mesures adoptades aquest any ha sigut que tant dissabte com diumenge es van vendre entrades a les taquilles a la tarda.

La pròxima edició del Saló del Manga tornarà a ser de quatre jornades: de l’1 al 4 de novembre del 2018 (dijous a diumenge). L’organització treballarà perquè l’espai pugui seguir acollint més públic, sense descartar una petició habitual: el trasllat al recinte de Fira Gran Via. El bon funcionament de les mesures adoptades aquest any al Saló del Manga podrien endarrerir, no obstant, aquest canvi d’ubicació.

Abans, els aficionats del còmic tindran una altra cita: el 36è Saló Internacional del Còmic de Barcelona, que se celebrarà del dijous 12 al diumenge 15 d’abril del 2018 a Fira Barcelona Montjuïc. 

0 Comentaris
cargando