FESTIVAL D'ESTIU DE BARCELONA

James Thierrée, circ de conte

L'original creador reinterpreta una famosa història dels germans Grimm en 'La grenouille avait raison'

fcasals39430830 grec170724184318

fcasals39430830 grec170724184318 / RICHARD HAUGHTON

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Creador d’universos poètics, el premiat James Thierrée té una capacitat especial per generar sentiments i sorprendre amb espectacles singulars i molt cuidats on la paraula parlada brilla per la seva absència. Demà torna a Barcelona i estarà dos dies al Teatre Lliure amb La grenouille avait raison, una proposta inspirada en un conte dels germans Grimm.

La història d’una granota que es converteix en un príncep és versionada de forma lliure amb aquest mix entre circ, dansa, música i mim propi dels seus treballs. Un univers gris emmarca la nova proposta d’aquest creador que continua buscant el seu camí, traspassant de forma orgànica les fronteres entre qualsevol gènere i estil. En els seus artesanals i poètics espectacles, tot és possible. 

En aquesta ocasió, l’acompanyen l’actriu i ballarina de hip-hop Soia SonYa Bel Hadj Brahim, l’eclèctica artista i cantant Ofélie Crispin, l’actor Samuel Duertre, la ballarina de contemporani Thi Mai Nguyen i l’actor EHervé Lassïnce.

Cine i escenaris

Thierrée ha participat en diversos films al llarg de la seva carrera. El públic l’ha pogut veure aquesta temporada a 'Monsieur Chocolat', en el seu premiat rol com a pallasso blanc i company de Rafael Padilla (Omar Sy), un pallasso negre que va triomfar al París de la Belle Époque. Però tot i que el cine li interessa, la seva vida ha estat modelada per l’esperit nòmada del circ. Els seus pares, Jean-Baptiste Thierrée i Victoria Chaplin (filla de Charles Chaplin i Oona O’Neill), van crear Le Cirque Imaginaire. Ell i la seva germana van debutar-hi sent petits, amagats en maletes que semblaven moure’s soles. Acabar dedicant-se al món de l’espectacle va ser el més natural. 

Thierrée ha demostrat la seva inquietud artística amb la Compagnie du Hanneton, sorgida arran del seu primer i aclamat espectacle 'La symphonie du Hannetton' (1998). Ja han passat gairebé 20 anys i segueix investigant noves formes de comunicació. El seu cos ja no és el mateix, però es manté en forma i segueix esprement-lo amb les mateixes ganes d’experimentar amb el moviment.

Notícies relacionades

I amb el temps, s’ha acostumat que sempre li recordin el seu avi Charles Chaplin, cosa que era més difícil de portar al principi, però que als seus 43 anys té superat.  

Les seves produccions són fruit d’un elaborat treball, l’únic secret de qualsevol geni. Ell mateix s’encarrega de la creació de decorats, la banda sonora, la il·luminació i fins i tot del disseny dels objectes. Si a 'Tabac Rouge' va tirar de miralls i de les barres que s’utilitzen en la tramoia, a La grenouille avait raison utilitza des d’escales suspeses en l’aire fins a estructures metàl·liques que transporten l’espectador a un espai estrany i misteriós, un lloc ancorat en el temps tan etern com les disputes entre germans i la màgia dels contes.