Finalitza el procés de venda d'Ediciones B del Grup Zeta a Penguin Random House

Antonio Asensio subratlla que la venda ajudarà a enfocar l'estratègia del Grup Zeta a potenciar la qualitat i el prestigi dels seus principals actius periodístics

 

 

2
Es llegeix en minuts

El Grup Zeta va comunicar ahir que ha donat per finalitzat el procés de venda de la seva unitat d’edició de llibres, Ediciones B, a Penguin Random House, una de les editorials més importants del món, pertanyent a Bertelsmann i Pearson. El 6 d’abril, les dues empreses van informar d’un principi d’acord mitjançant el qual l’editorial adquiria els segells d’Ediciones B a Espanya i Amèrica Llatina. El procés es va donar ahir per acabat a l’haver-se complert els requisits jurídics i administratius pendents. L’anunci de la firma, una vegada culminada l’operació, va ser realitzat per Antonio Asensio Mosbah, president del Grup Zeta, i per Markus Dohle, conseller delegat de Penguin Random House.

La incorporació dels segells adquirits converteixen Penguin Random House Grupo Editorial en el líder mundial de l’edició en castellà. Amb aquesta transacció, el grup  ampliarà el seu negoci a Espanya i el mercat llatinoamericà, amb un gran potencial de creixement a l’Argentina, Xile, Colòmbia, Mèxic, el Perú, l’Uruguai i Veneçuela, incloent-hi el mercat hispà als Estats Units a través de la seva oficina a Miami.

ESTRATÈGIA DEL GRUP ZETA

Notícies relacionades

Antonio Asensio va subratllar que Ediciones B queda en les millors mans editorials del món i que aquesta venda ajudarà, sobretot, a enfocar l’estratègia del Grup Zeta i potenciar la qualitat i el prestigi dels seus principals actius periodístics, en unes circumstàncies que demanen la dedicació de grans recursos i esforços per prosseguir el procés de la transformació digital dels mitjans de comunicació. Per la seva part, Markus Dohle va assenyalar que a Penguin Random House els «complau donar la benvinguda als empleats i autors d’Ediciones B per celebrar la creativitat i l’èxit que sempre han acompanyat les dues empreses». «Amb aquesta adquisició –va afegir– ampliarem la projecció de Penguin Random House Grupo Editorial i consolidarem la nostra posició com a líders mundials en el sector de les publicacions generals en llengua espanyola».

Núria Cabutí, directora general de Penguin Random House Grupo Editorial i responsable alhora de la nova empresa, va comentar que aquest dia formarà part de la història de l’edició en espanyol. «No només unim dues empreses –va precisar–, amb aquesta unió pretenem seguir responent a la nostra principal missió: publicar llibres en formats clàssics i nous per oferir als nostres autors la possibilitat d’arribar als 500 milions de lectors hispans arreu del món».