Una 'Flauta màgica' d'alta escola

Francisco Araiza i Marc Rosich han dirigit una reduïda versió de l'òpera de Mozart interpretada per l'orquestra i els talentosos intèrprets del Conservatori del Liceu

fcasals39021662 flauta magica170623162350

fcasals39021662 flauta magica170623162350 / GEORGIEURIS ES

2
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL / BARCELONA

Tancament brillant de la temporada Liceu Cambra. Una versió concert semiescenificada de La flauta màgica de Wolfgang Amadeus Mozart va posar el final a un cicle que ha ofert 26 masterclasses i 12 concerts al magnífic auditori del Conservatori del Liceu. Figures com els cantants Carlos Álvarez, Mariella Devia i Grace Bumbry, referents com els quartets Casals i Hagen (corda) i altres artistes excepcionals han prestat el seu magisteri al servei d’un projecte d’alta escola. I va ser tot un luxe comptar per a l’última proposta amb el cèlebre tenor mexicà Francisco Araiza en la direcció ­musical i el dramaturg Marc ­Rosich com a responsable de la posada en escena.

    

La presència d’Araiza, cantant en actiu i mentor d’estrelles de l’òpera com Javier Camarena, va ser un gran estímul per als alumnes del nou Màster en Interpretació d’Òpera del Conservatori del Liceu. Aquests artistes debutants van entusiasmar el públic de les dues funcions de dimecres i dijous per la qualitat vocal i dramatúrgica de les seves prestacions. Els prestigiosos cantants i professors del centre –Joan Martín Royo (que també va dirigir un màster), Elena Copons i Roger Padullés– van contribuir a elevar el resultat d’aquesta aposta i el mateix Araiza, amb àmplia experiència pedagògica a Zuric, Stuttgart, Munic i Mèxic capital, no va dubtar a qualificar de nous talents la majoria dels participants.

  

 Tretze cantants, repartits en les dues jornades i recolzats per la lluminosa Orquestra del Conservatori del Liceu, molt ben dirigida per Manuel Valdivieso, van donar cos als 19 ben estructurats números de l’òpera de Mozart, en algun moment presentats amb aconseguides coreografies i oportuns tocs d’humor, com quan en la introducció de l’espectacle Valdivieso interroga a l’hilarant Papageno sobre si encara continua buscant nòvia. Les explicacions per enllaçar els passatges elegits de l’obra van resultar molt il·lustratives. 

PREPARATS PER A FER EL SALT

Per sobre de tot s’ha de destacar el nivell formatiu d’uns artistes preparats per fer el salt als grans escenaris. Jessie Tse va donar la talla (el dia anterior, Carlota Porta) com a Reina de la Nit amb un timbre i afinació excel·lents i un bon desenvolupament de les agilitats. Igualment, va lluir el Tamino de César Cortés (la jornada anterior, Félix Suen), la Pamina d’Alessia Schumacher (l’anterior, Marta de Castro), així com la Papagena d’Olha Shvydka, el Monostatos d’Al Dresden Ramos i el poder de Gerard Farreras com a Sarastro.

Notícies relacionades

    

Prenguin nota d’aquests noms que apunten a carreres de llarg recorregut, gràcies a una formació que «busca l’excel·lència», segons paraules de María Serrat, directora general del Conservatori del Liceu. Aquesta versió de La flauta màgica i, en general, els concerts del cicle en què han participat els alumnes, han demostrat per què el centre és un referent en la formació de músics i cantants.