FESTIVAL DE CINE

El D'A premia 'People that are not me'

La pel·lícula d'Hadas Ben Aroya obté el premi Talents i 'El futuro perfecto', de Nele Wohlatz, el de la Crítica

vvargas38270852 icult  hadas ben aroya170506171907

vvargas38270852 icult hadas ben aroya170506171907

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El jurat oficial de la setena edició del D’A Film Festival, format per Núria Vidal (crítica de cine), Jan Cornet (actor) i Mercedes Martínez-Abarca (membre del comitè de selecció del Festival de Rotterdam), va concedir ahir el premi Talents D’A 2017 a People that are not me, la pel·lícula firmada per Hadas ben Aroya, per «la capacitat de la directora de ser al davant i al darrere de la càmera, amb una frescor i llibertat que es transmet als espectadors».

Segons confessava en aquestes mateixes pàgines només fa uns dies, la cineasta isrraeliana va iniciar aquest projecte de llarg sense grans ambicions. «Només per fer alguna cosa sobre les coses que em passen a mi i els meus amics». La directora s’utilitza com a protagonista d’una tranche de vie sobre la recerca de l’amor, el sexe i un mateix. Sobre la distància entre les persones, o entre la imatge que tenim de nosaltres mateixos i qui som en realitat. Existencialisme urbà lleuger però, de vegades, no poc ressonant, filmat amb un naturalisme estilitzat.

Ben Aroya, que va viatjar a Barce-lona per presentar el film, va recollir el guardó (dotat amb 6.000 euros) a la cerimònia de clausura, que va tenir lloc ahir al Teatre CCCB, en la qual es va projectar també Estiu 1993, de Carla Simón, opera prima revelació del cine català d’aquest any (va triomfar a la Berlinale i a Màlaga).

LES FAVORITES DE LA CRÍTICA / Per altra banda, el premi de la crítica a la millor pel·lícula de la secció Talents, que reuneix obres d’autors amb menys de tres pel·lícules al seu haver, va anar a parar a El futuro perfecto, de la directora d’origen alemanya (establerta a Buenos Aires) Nele Wohlatz. El jurat, format pels crítics Carlota Moseguí, Paula Arantzazu Ruiz i Javier Osuna, es van decantar per ella perquè «mitjançant una senzilla posada en escena desplega una sèrie de qüestions de difícil articulació, des de la incomunicació del que acaba d’arribar a un país nou fins a l’ús del llenguatge com a eina d’autoconeixement».

Guanyadora ja del premi al millor debut al festival de Locarno, El futuro perfecto és l’aventura (amb fragments documentals) d’una jove xinesa que comença una nova vida a Buenos Aires, on ja residien els seus pares, sense saber ni una paraula d’espanyol. Les seves classes en l’idioma del país transformen la seva relació amb l’entorn. Quan comença a dominar el condicional, es llança a somiar amb futurs perfectes.

Notícies relacionades

A més, el jurat mateix va voler fer una menció especial a La película de nuestra vida, la cinta d’Enrique Baró Ubach, per «com estableix un discurs del record que més que ser un relat de la nostàlgia és una celebració de la vida».

GAIREBÉ 13.000 ESPECTADORS / Encara no se sap el premi del públic, concedit a partir de les votacions que fan els espectadors a totes les pel·lícules de la graella, que es poden fer fins avui. Fins divendres passat, havien passat pel D’A 2017 unes 12.800 persones, a les quals se sumarà el públic de l’imminent Tour D’A 2017, oportunitat que ofereix el festival a 13 ciutats catalanes i espanyoles de descobrir cinema de qualsevol punt del planeta, representatiu de variades cultures i subcultures i classes de persones.