Un amor adolescent desenfrenat i tòxic

El curtmetratgista Esteban Crespo debuta en el llarg amb 'Amar', una cinta pretesament poètica

  / JESÚS DOMÍNGUEZ

 
undefined37737195 gra206  m laga  19 03 2017   el director de cine andr s kopp170319160726

/

2
Es llegeix en minuts
Olga Pereda
Olga Pereda

Periodista

ver +

Esteban Crespo (Madrid, 1971) pot presumir d’una nominació a l’Oscar de Hollywood. El 2014, el seu curt 'Aquel no era yo' va estar a punt d’aconseguir l’estatueta daurada. Ara presenta el seu debut en el llargmetratge i es confessa «mort de por». «Tinc la sensació d’estar passant un examen. Sigueu benèvols», demana a la premsa acreditada del festival de Màlaga, on concursa amb 'Amar', la història de dos adolescents enamorats fins al moll de l’os, una pel·lícula que vol ser tan poètica que a vegades creua, sense pretendre-ho, la frontera de la cursilesa.

Crespo té dos fills de 10 anys. Així que per escriure el guió i aprendre sobre els adolescents no es va fixar en ells (eren massa joves) sinó que va anar directament a les xarxes socials. Instagram va ser el seu laboratori d’idees per descobrir com es mouen, com es relacionen, com parlen i com viuen els adolescents d’ara. Allà, precisament, va trobar la que va acabar sent la protagonista d’'Amar', la debutant María Pedraza, ballarina professional, model i 'it girl' de 19 anys. El seu amor en la ficció és l’actor barceloní Pol Monen, que ja vam veure a 'Elisa K' i 'Els nens salvatges'. Tots dos protagonitzen una història que es converteix en una relació tòxica degut, precisament, a l’excés de passió i bogeria juvenil. Ell és l’aire que respira ella, i viceversa.

'Amar' té el complicat objectiu de trobar públic una vegada s’estreni comercialment, el 21 d’abril. Els seus distribuïdors posaran faran tot el possible per sortir a buscar els joves i ficar-los en una sala de cine, tota una heroïcitat en aquests temps perquè els fets demostren que els adolescents omplen sales amb pel·lícules que estan als antípodes d’'Amar', per exemple, 'Mentiras y gordas'.

UN ‘THRILLER’ CONFÚS

Notícies relacionades

Molt més convencional i més comercial (en teoria) és la segona pel·lícula presentada ahir en la secció oficial de Màlaga, 'La niebla y la doncella', adaptació d’una de les novel·les de Lorenzo Silva protagonitzades pels agents Bevilacqua (Quim Gutiérrez) i Chamorro (Aura Garrido). Un cadàver apareix a La Gomera i el cas es tanca sense culpable per falta de proves. Tres anys més tard, els dos guàrdies civils són enviats a l’illa per reactivar la investigació. 

El 'thriller' viu un moment excel·lent en el cine espanyol, però, lamentablement, aquest no és el cas de 'La niebla y la doncella', tan confusament narrada que a l’espectador no li queda més remei que regirar-se unes quantes vegades a la butaca. Silva, no obstant, sembla bastant satisfet amb el resultat. L’escriptor va acceptar amb generositat els canvis que el guionista canari Andrés Kopell (que va acabar sent també el director del film) va fer respecte de la novel·la. Ja veurem què n’opinen els lectors. S’estrenarà al novembre.