COPRODUCCIÓ EN MARXA

Ermonela Jaho protagonitzarà 'Madama Butterfly' a Peralada

El director escènic Joan Anton Rechi estrena aquest dissabte a Düsseldorf el muntatge que es veurà a l'agost al festival empordanès

Un gran repartiment, amb Bryan Hymel, Carlos Álvarez i Gemma Coma-Alabert, interpretarà l'òpera de Puccini

zentauroepp37142265 icult madama buttterfly de joan anton rechi perelada 20170202161304

zentauroepp37142265 icult  madama buttterfly de  joan  anton  rechi  perelada 20170202161304
zentauroepp37142255 icult  madama buttterfly de  joan  anton  rechi  perelada 20170202161313
zentauroepp37142264 icult  madama buttterfly de  joan  anton  rechi  perelada 20170202161257

/

1
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

El Festival de Peralada manté el toc oriental en la seva nova producció operística per a la 31a edició de la mostra estiuenca. Els dies 7 i 9 d’agost oferirà 'Madama Butterfly,' de Puccini (1858-1924), autor també de l’últim títol presentat a Peralada, Turandot. Les entrades ja estan a la venda a www.festivalperalada.com. Dos recitals a l’església del Carme, un de la soprano russa Julia Lezhneva (5 agost) i un altre del tenor nord-americà Gregory Kunde (6 agost), completen l’avanç del cartell, juntament amb el ballet 'La bella i la bèstia', interpretat pel Maladain Ballet Biarritz (28 juliol).

Joan Anton Rechi firma una posada en escena «punyent» i «molt melodramàtica», tal com assegura el director respecte d’un muntatge que demà estrenarà a l’Òpera de Düsseldorf (Alemanya), coproductora de l’espectacle. Com és habitual, el festival empordanès comptarà amb primers espases de la lírica per als rols principals. La soprano albanesa Ermonela Jaho serà la geisha Cio-Cio-San, i el tenor Bryan Hymel interpretarà l’oficial de la Marina B. F. Pinkerton. El baríton Carlos Álvarez, un habitual de Peralada, assumirà el rol del cònsol Sharpless i la mezzosoprano Gemma Coma-Alabert encarnarà la serventa Suzuki. El muntatge compta també amb el cor del Liceu i l’Orquesta Sinfónica de Bilbao, dirigida per Dan Ettinger.

Rechi s’ha envoltat de fidels col·laboradors –Alfons Flores (escenografia), Mercè Paloma (vestuari) i Alberto Rodríguez (il·luminació)– per dissenyar el seu muntatge, que traça un paral·lelisme entre la protagonista i la ciutat de Nagasaki, que va ser arrasada per la bomba atòmica. «El primer acte se situa abans de la segona guerra mundial al consolat dels EUA a Nagasaki. Els altres dos tenen lloc després de la contesa, en una ciutat desolada, igual que la protagonista», explica Rechi.

Notícies relacionades

Malgrat el canvi d’època d’aquesta òpera estrenada el 1904, el seu director ha intentat ser al més fidel possible al llibret. «Crec que l’espai ajudarà a entendre millor les motivacions dels personatges», diu.

Com recorda Oriol Aguilà, director artístic de Peralada, «'Madama Butterfly' és un dels títols més famosos del repertori i ja ha estat abans al festival». El 2004, la versió de Lindsay Kemp. Dos anys després, la de Ramon Oller.