CULTURA MADE IN BCN

Els museus i centres d'exposició van rebre 11 milions de visitants el 2016

MNAC, Macba i Museu Marítim atrauen a més públic, al contrari que el Museu del Disseny, el Picasso, la Fundació Miró i la Tàpies

jcarbo28730423 disenny170128193936

jcarbo28730423 disenny170128193936

1
Es llegeix en minuts
MARTA CERVERA / BARCELONA

Museus, centres patrimonials i centres d’exposicions de la ciutat de Barcelona van acollir durant el 2016 un total d’11.378.483 visitants, segons va informar ahir l’Institut de Cultura de Barcelona (Icub) a través d’un comunicat. Per Jaume Collboni, tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació, es tracta d’una xifra positiva però millorable: «El nostre objectiu és poder incrementar la xifra de visitants i superar-la».

El Born Centre de Cultura i Memòria, amb 1.306.230 visitants (davant dels 1.486.000 del 2015), lidera els centres gestionats per l’Icub més visitats. El segueixen els espais dependents del Museu d’Història de Barcelona (926.571) i el Castell de Montjuïc (734.000). Però el més vist dels espais del Museu d’Història no són les ruïnes romanes de la plaça del Rei (259.063), sinó la Casa del Guarda del parc Güell (545.289). Antoni Gaudí continua sent el reclam número u. La Pedrera, el seu històric edifici de vivendes, va ser un dels centres privats més concorreguts, amb 1.207.087 visitants.

Entre els museus que han guanyat públic, destaquen el MNAC, amb 820.516, més de 100.000 visitants més respecte al 2015, i el Museu Marítim de Barcelona, que ha arribat els 300.000 visitants pels 219.00 de l’any anterior. El Macba també ha pujat, encara que només lleugerament, fins a les 324.500 visites. I entre els espais que han perdut afluència hi ha el Museu Picasso, la Fundació Joan Miró i la Fundació Antoni Tàpies. La baixada més gran la registra el Museu del Disseny, 100.000 visites menys.

OBJECTIUS CONCRETS

Notícies relacionades

Per aconseguir canviar la dinàmica i augmentar les visites als museus i els centres expositius de Barcelona, Collboni pensa plantejar noves línies de treball i establir objectius concrets. En la seva opinió primer s’ha de «consolidar i potenciar que el públic local no només visiti els museus, sinó que repeteixi l’experiència i es converteixi en un hàbit cultural».

També considera que s’han de «repensar activitats per al públic escolar». I finalment, buscar estratègies específiques per als turistes. Segons el tinent d’alcalde, cal treballar «perquè els grans equipaments es converteixin en centres de referència, ja siguin per les seves exposicions temporals o per les seves col·leccions permanents».