PROGRAMACIÓ DEL CÍRCOL MALDÀ

Nina torna a ser mare a l'escenari

La cantant es retroba amb Mariona Castillo a 'Mares i filles'

La companyia La Ruta 40 estrena ’El llarg dinar de Nadal’ al Maldà.

La companyia La Ruta 40 estrena ’El llarg dinar de Nadal’ al Maldà. / ROSER BLANCH

2
Es llegeix en minuts
IMMA FERNÁNDEZ / BARCELONA

Van ser mare i filla al triomfal musical Mamma mia! i ara Nina i Mariona Castillo recuperen el parentiu a Mares i filles, un musical de petit format creat per Clara Peya (que firma la música i apareix en escena al piano) i David Pintó (llibret i direcció). L'espectacle s'estrena dijous al Círcol Maldà (22.00). Amb la família com a eix, la sala del Gòtic fa doblet amb una altra proposta que avança les dates nadalenques: El llarg dinar de Nadal, obra del nord-americà Thornton Wilder que la companyia La Ruta 40 presenta a partir de demà (20.00 hores).

Acostumada a enfrontar-se al públic des de la distància dels grans escenaris, Nina es declara «molt contenta d'actuar en un espai màgic» i de tornar a cantar amb la seva filla Castillo, just una dècada després de conèixer-se en la superproducció de Stage. «Les nostres veus s'estimen, es fonen molt bé acústicament», assegura l'artista barcelonina, que torna al gènere musical un parell d'anys després d'abandonar el vestit de Donna i les melodies d'Abba que va interpretar per tot Espanya set exitosos anys (del 2004 al 2011).

Nina valora la creació de Pintó i Peya, que van optar, a indicació d'aquesta última, per enllaçar cançons sense text. «És molt difícil arribar a tocar les fibres del públic sense diàlegs i aquest musical ho aconsegueix. Parla d'un moment de bronca, de xantatge emocional, entre una mare i una filla que decideix anar-se'n de casa», explica la cantant, que interpreta una escriptora de contes. Segons el seu parer, aquesta marxa és el pretext per abordar «els vincles entre dues dones que s'estimen. L'obra et colpeix encara que no hagis tingut fills».

Notícies relacionades

UNA ALTRA PEÇA DE TEMÀTICA FAMILIAR / Sota la direcció d'Alberto Díaz -el 2011 va crear La Ruta 40 amb Albert Prat i Sergi Torrecilla-, El llarg dinar de Nadal recorre 90 anys -de finals del segle XIX a principis del XX- d'una acomodada família americana. L'acció transcorre sempre al voltant del dinar de Nadal. Amb el gall dindi sobre la taula, la parentela es reuneix al llarg dels anys en un joc teatral amb un eficaç apunt: hi ha dues portes a l'escenari: la de la vida, el naixement, i la de la mort. Per una entren els nous membres de la família Bayard i per l'altra s'acomiaden d'aquest món.

Wilder, guanyador de tres premis Pulitzer, va escriure l'obra el 1931. Un text poc conegut (Teatro Guindalera en va estrenar una versió a Madrid el 2012) que tracta sobre «el pas del temps i suposa un gran repte interpretatiu pels salts temporals», sosté Díaz. Set actors es multipliquen en un exercici de «gimnàstica interpretativa» per donar vida a les tres generacions de la família i els criats. Pel camí, entre plat i plat, van digerint les frustracions, pèrdues, il·lusions... Són 90 anys condensats en una hora. El temps vola al Círcol Maldà.