D'UNA TIRADA I EN UNA NIT

Cesc Gay explica com va rodar a EL PERIÓDICO una de les històries d''Una pistola en cada mano'

El realitzador va aprofitar tots els elements de la redacció per explicar la història d'un periodista intentant lligar a la feina

Eduardo Noriega va demanar que li posessin exemplars de premsa internacional a la seva taula de redactor

Noriega i Peña conversen separats per una taula de la secció Coses de la Vida d’EL PERIÓDICO.

Noriega i Peña conversen separats per una taula de la secció Coses de la Vida d’EL PERIÓDICO.

2
Es llegeix en minuts
ÓSCAR HERNÁNDEZ / Barcelona

Cesc Gay, director d''Una pistola en cada mano', una de les últimes grates sorpreses del cine espanyol, no oblidarà el rodatge d'una de les cinc històries d'homes que protagonitzen la seva pel·lícula, la que va rodar durant tota una nit i d'una tirada a laredacció d'EL PERIÓDICO. En ella,Eduardo Noriega, caracteritzat de periodista amb cartera penjada a l'espatlla inclosa, intenta lligar amb una companya,Candela Peña. És gairebé un quart d'hora d'assetjament que acaba amb sorpresa.

"Vaig escollir la redacció d'EL PERIÓDICO per rodar aquesta historia perquè em vaig posar al cap que els protagonistes havien de ser periodistes. La meva dona (l'actriuÀgata Roca), que havia estat al diari per a una entrevista, em va dir que m'agradaria molt aquesta localització. A més, un company meu de l'escola Virolai, el periodistaRafa Tapounet, hi treballa i per això sempre he tingut simpatia per aquest diari", explicaGay,a qui el va sorprendre una redacció tan espaiosa.

Afegeix el director català que el rodatge no va ser gens fàcil. "Mai haviarodat tota una niti la veritat és que és molt cansat. EL PERIÓDICO ens va deixar utilitzar tota la redacció des de dissabte a la mitjanit fins diumenge a les 6 de la matinada, que era quan no hi havia gent treballant. Jo necessitava 12 hores per rodar, però ho vam haver de fer en la meitat de temps i de nit, malgrat que en cine tens mitjans per treballar com si fos de nit però sense que ho sigui realment".

DECORAT DE VERITAT

ConfessaGayque el seu equip a penes va haver d'afegir o treure elements de la redacció. "Només una foto que no m'agradava i que sortia de fons en un dels plans que vam fer ambCandela Peña, però la veritat és que ho vam aprofitar tot". Al voltant dePeñai Noriegaapareixen altres falsos periodistes (uns 30 extres).

"També vam incloure-hi algun treballador del diari que va arribar al matí i es va sumar al rodatge", afegeix el realitzador. "No se'ls reconeix, perquè només els protagonistes estan enfocats", precisa. Darrere de la càmera hi havia uns 30 tècnics.

L'escena principal de la parella de periodistes es va gravar al costat de les taules de la secció Coses de la Vida d'EL PERIÓDICO, amb les mateixes pantalles i idèntic desordre efectiu que hi sol haver a la redacció. Gay va visitar el diari cinc vegades abans del rodatge per estudiar l'escenari, cosa que li va permetre pensar a situar Noriegaa l'altell en una de les escenes.

Notícies relacionades

I un altre detall: niNorieganiPeñavan treballar amb els periodistes per actuar com a tals, però l'actor sí que va demanar que li posessin a la seva taula de redactor uns diaris internacionals.

Únicament els que treballen o han visitat EL PERIÓDICO descobreixen en 'Una pistola en cada mano' que ni els lavabos, ni l'ascensor, ni l'entrada són els del diari. "Bé, són recursos que un té quan roda una pel·lícula, combinar escenaris. A mi el vestíbul d'EL PERIÓDICO no em va agradar. Però a més tampoc teníem temps per rodar més allà".