Registrar-se | Iniciar Sessió

investigació oberta

Tres turistes moren i 15 més resulten afectats per un focus de legionel·la a Calp

Els mitjans de comunicació britànics es fan ressò del cas

Dilluns, 13 de febrer del 2012 - 12:27h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
AGÈNCIES / Calpe

Tres turistes de nacionalitat anglesa d'entre 73 i 78 anys van morir els últims dies de gener per un focus de legionel·la registrat en un hotel de la localitat alacantina de Calp (Alacant), alguns d'ells van morir quan ja havien tornat al seu país d'origen. Aquestes dades són resultat de la investigació portada a terme per la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat del País Valencià en relació amb els casos de legionel·la detectats a Calp, on s'ha registrat un brot epidèmic que a hores  d'ara registra 14 casos (10 turistes anglesos i quatre d'espanyols). El cas ha tingut ressò a la premsa britànica i podria arribar a afectar al sector turístic de la zona i d'Espanya.

El conseller valencià de Sanitat, Luis Rosado, ha informat que el nombre d'afectats pel brot de legionel·la a Calp (Alacant) --que ja ha provocat tres morts-- s'ha elevat a 15, després de confirmar-se un últim cas. Així mateix, ha precisat que de les dues primeres morts --ocorregudes al gener-- no va tenir confirmació fins a aquest mateix dijous que es devien al bacteri.

Brot controlat

Després del ple del Consell, Luis Rosado ha informat sobre el brot en un hotel de Calp, que està "controlat" i ha ressaltat les mesures adoptades pel seu departament, incloent-hi el tancament "gradual", així com les mesures de profilaxi. Encara hi ha tres persones ingressades a la Clínica Benidorm, amb "gravetat moderada".  El conseller ha apuntat que en "alguns mitjans britànics s'havia donat informació que no coincideix" amb les dades de la Generalitat, encara que ha ressaltat que el Consell dóna "sempre casos confirmats i quan està confirmat analíticament". En aquests moments, hi ha confirmats 15 casos, onze de turistes britànics i quatre d'espanyols, treballadors de l'hotel. Del total d'afectats, vuit són homes i set, dones, i tenen edats compreses entre els 44 i 88 anys.

Rosado ha explicat que les morts es van produir el 26 de gener, el 31 de gener i el 2 de febrer, però que dels dos primers casos la confirmació que eren per legionel·la es va produir aquest dijous, igual que el nou cas detectat, que és una pacient britànica de 74 anys. A aquest respecte, ha precisat que el "tancament gradual" de l'establiment "es va fer a partir de les 22.30 hores, en el moment en què es va tenir la confirmació que les dues primeres morts van ser també causats per legionel·la", i perquè també es va esbrinar que en les últimes anàlisis, del 30 de gener, "de les 32 mostres analitzades, 14 havien donat positiu".

Desallotjament

Una vegada es van conèixer aquestes dades, es va començar a "reubicar unes 400 persones, n'hi havia algunes que desconeixia per què se'ls estava desallotjant", però "després del desallotjament se'ls ha mirat de donar una explicació pertinent". També ha recordat que la malaltia per legionel·la "no és transmissible, no és contagiosa, ni pot disseminar-se a uns altres centres, no hi ha cap perill ni en altres centres ni a la capital de Calp, col·laboració del centre i de l'Ajuntament de Calp". 

Rosado ha volgut subratllar que l'establiment hoteler "comptava amb tots els elements de desinfecció de dipòsits d'aigua freda i d'aigua calenta" i que uns "pocs dies abans d'haver-se produït el primer cas havia donat resultats negatius" a la legionel·la. També ha destacat la col·laboració que la direcció de l'hotel i l'Ajuntament de Calp han prestat a Sanitat. De fet, segons ha dit, es van fer fins a tres anàlisis més, després de detectar els casos, i dos d'ells, realitzats el 12 i el 21 de gener, van donar negatiu.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Societat

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

25/05/2012 Tele

Primer gall a Eurovisió

25/05/2012 Opinió

Els laments de Carlos Dívar

destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

25/05/2012 Barça

El futbol és el rei

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat