elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
Les protestes 2.0

Puig insta els acampats a anar-se'n abans de la final

Els indignats no contemplen marxar i preparen mesures de precaució pròpies

El conseller diu que no els desallotjarà, però tem disturbis amb radicals del Barça

Divendres, 27 de maig del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
ANTONIO BAQUERO / FIDEL MASREAL
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

Tot i que ho va fer en un to conciliador, el conseller d'Interior, Felip Puig, va instar ahir els acampats a abandonar, pel seu bé, la plaça de Catalunya per no trobar-se dissabte enmig dels possibles disturbis que puguin produir-se arran de la celebració a Canaletes d'una hipotètica victòria del Barça a la final de la Champions. En declaracions a Catalunya Ràdio, Puig va deixar clar que no ordenarà als Mossos d'Esquadra el desallotjament dels indignats mentre respectin l'ordre públic.

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 25 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 27 de maig de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)

La intenció del departament és, com va explicar el conseller, evitar la «superposició» de «gent que celebra la victòria del Barça i de gent que expressa el seu malestar per la situació econòmica però, al mateix temps, gent que aprofita l'alegria d'uns i la bona fe dels altres per causar destrosses i alterar l'ordre públic».

800 ANTIAVALOTS / En qualsevol cas, per prevenir disturbis de seguidors violents, els Mossos d'Esquadra van anunciar ahir que dissabte a la nit es desplegaran a la plaça 800 agents antiavalots. A tot Catalunya, es desplegaran prop de 3.000 agents.

Entre els acampats ahir persistia la preocupació sobre els efectes que pot tenir l'acció d'esvalotadors dissabte a la plaça de Catalunya. Una inquietud que, no obstant, no els va portar en cap cas a la conclusió d'abandonar la plaça dissabte, com va reclamar el conseller Puig. Entre les decisions preses, figurava la de contactar amb el club blaugrana i les seves penyes. Finalment, el contacte que la comissió jurídica dels acampats volia establir amb els Mossos d'Esquadra no s'hauria produït.

En aquestes comunicacions, els indignats llancen constantment un missatge de convivència entre reivindicació i celebració. En aquest sentit, és previsible la instal·lació de pancartes animant els culers a celebrar la possible victòria esportiva de manera respectuosa. A més a més, entre els acampats ahir s'estava difonent la necessitat de crear un grup d'uns 40 voluntaris per dedicar-se específicament, durant la nit de dissabte, a gestionar la cohabitació amb els milers d'aficionats culers que es desplaçaran al centre de la ciutat si guanya el Barça. És més, els indignats tenen previst elaborar un protocol de convivència amb mesures preventives i una crida a la tranquil·litat en cas d'altercats amb els seguidors radicals de l'equip.

Tot això sense descartar que alguns bombers de Barcelona ajudin els integrants de l'acampada a organitzar aquest dispositiu de seguretat. Aquest conjunt de mesures estaven ahir, com cada dia, pendents de deliberació en comissió i del vistiplau definitiu, o no, de l'assemblea nocturna diària.

DESPRÉS DE L'ACAMPADA / En paral·lel a aquest contenciós, els acampats de Barcelona seguien ahir debatent la necessitat de consensuar un document, com ha aconseguit la concentració de Madrid. El moviment també intenta desplegar accions de protesta més enllà de la plaça de Catalunya amb la intenció de mantenir la metxa reivindicativa si finalment diumenge es decideix desmuntar l'acampada.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Societat

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

25/05/2012 Tele

Primer gall a Eurovisió

25/05/2012 Opinió

Els laments de Carlos Dívar

destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

25/05/2012 Barça

El futbol és el rei

destacado

25/05/2012 Societat

Bufetada investigada

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat