L'entrada d'una massa d'aire gèlid procedent d'Escandinàvia donarà origen, a partir de demà, a la primera onada de fred de l'hivern 2011-2012, que fins ara s'ha caracteritzat per la seva benignitat. Totes les prediccions meteorològiques indiquen que, entre dimecres i dissabte -quan s'espera que les temperatures toquin fons-, els termòmetres aniran baixant de forma progressiva fins a caure fins als zero graus a la mateixa línia de mar.
Informació publicada en la página 30 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 31 de gener de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)
Amb tot, si els models no s'equivoquen, la previsió de nevades al litoral és discreta. «Dijous entrarà una nova pertorbació, però encara és aviat per saber si deixarà neu per sota dels 600 metres», va advertir ahir un portaveu del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC-Meteocat).
L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) pronostica que divendres Castell-Platja d'Aro (Baix Empordà) arribarà als quatre graus negatius, i Roses (Alt Empordà), Blanes (Selva), Vilanova i la Geltrú (Garraf) i Sant Carles de la Ràpita (Montsià) tindran mínimes de fins a tres graus sota zero. A Mataró (Maresme) i a Castelldefels (Baix Llobregat) el mercuri baixarà fins a un grau negatiu i a Barcelona es quedarà en zero. Les previsions a les comarques de l'interior apunten mínimes, també per divendres, de -6 graus a Lleida (Segrià), Tàrrega (Urgell) i Cervera (Segarra), i de -11 a les localitats pirinenques de Viella, Ripoll i la Seu d'Urgell.
CAMPANYA D'ESQUÍ / De fet, el canvi de temps ja es nota des del cap de setmana passat, quan un primer front fred va deixar un metre de neu a la Vall d'Aran i 55 centímetres al Pallars Sobirà. No es descarta que aquesta tarda torni a nevar en aquestes mateixes comarques, així com al nord de Girona. Amb aquests gruixos i les baixes temperatures anunciades els pròxims dies, les estacions d'esquí van començar a parlar ahir d'un gir de 180 graus en la fins ara fluixa temporada d'esquí. Ara, van assegurar, hi ha neu garantida fins al mes d'a-bril, quan es preveu acabar la campanya.
25/05/2012 Opinió
25/05/2012 Internacional
25/05/2012 Barça