El ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, no aprecia inconstitucionalitat en la llei del matrimoni homosexual, malgrat el recurs contra els casaments gais que el PP va presentar davant el Tribunal Constitucional el 2005 i que segueix pendent de resolució. En declaracions a la Cadena SER, Gallardón afirmat que en tot cas el Govern esperarà que el tribunal es pronunciï per actuar en conseqüència, però que "personalment" no hi aprecia "causa d'inconstitucionalitat".
Gallardón no aprecia inconstitucionalitat en la llei del matrimoni homosexual. ATLAS
El recurs del PP sosté que l'article 32 de la Constitució només permet el matrimoni entre home i dona, i que la llei "desnaturalitza" aquesta institució. A més, considera que permetre l'adopció a parelles homosexuals atempta contra l'interès del menor, i que "l'àmbit natural" de filiació és "la unió heterosexual".
El president de la Federació Estatal de Lesbianes, {Gais}, Transsexuals i Bisexuals ({Felgtb}), Tony Poveda, ha demanat al ministre de Justícia que sigui "conseqüent" i que el PP retiri immediatament el recurs. Poveda ha declarat a {Servimedia} que les declaracions de Gallardón posen al descobert que el recurs es va plantejar "per raons polítiques".
En canvi, Gallardón ha dit que el Tribunal Constitucional sí que s'ha pronunciat sobre l'avortament. "El que no es podia acceptar en cap cas és que el concebut i no nascut estigués sotmès a una total desprotecció, i això és el que passa amb la llei de terminis", ha sostingut.
El ministre també s'ha pronunciat sobre la política penitenciària dels presos d'ETA. Gallardón ha assenyalat que el Govern no té "intenció" de treballar en l'elaboració d'un pla que contempli l'acostament de presos etarres al País Basc ni ara ni en el futur. No obstant, ha matisat que aquest assumpte no correspon al seu ministeri sinó al d'Interior.