Els 128 bombers que aquesta tarda s'havien tancat a les oficines de la direcció del cos per demanar a l'Ajuntament de Barcelona que compleixi el conveni col·lectiu, han sortit voluntàriament de l'edifici. Els bombers s'havien instal·lat en la tercera planta de l'edifici, al número 161 del carrer de la Llacuna, des de la qual han desplegat a la façana una pancarta en què demanaven a l'alcalde, Jordi Hereu, i a la regidora de Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp, que compleixin el conveni col·lectiu del cos.
Segons fonts de la Guàrdia Urbana, els manifestants han pogut accedir al recinte després que un dels bombers utilitzés les seves eines professionals per aconseguir entrar per una porta del darrere. La policia local ha denunciat el bomber per una falta de furt per utilitzar distintius i uniformes, i intrusisme professional.
Els manifestants dels sindicats UGT, CGT i CC.OO. han estat fins a les 16.30 hores dialogant amb la direcció de Bombers de Barcelona sense que es produïssin incidents. A la sortida de l'edifici, els bombers s'han concentrat davant de les oficines reclamant al consistori la millora de les seves condicions laborals que van pactar fa tres anys.
Entre altres coses exigeixen equiparació salarial i d'horaris amb els bombers de la Generalitat i rebre formació. També que es compleixin els mínims de personal pactats.L'ocupació s'havia aprovat en una assemblea feta al matí.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça