Un veí del carrer de Còrsega va rebre ahir, a les deu del matí, una visita inesperada. «Van trucar al timbre. Vaig obrir la porta i em vaig trobar dos mossos d'esquadra vestits de paisà que m'ensenyaven la placa. Em van preguntar quanta gent vivia a casa, si estàvem empadronats allà, des de quan...» Qüestions que els policies autonòmics estan repetint aquests dies per nombrosos domicilis que envolten la Sagrada Família com a mesura de seguretat davant la visita del Papa. El dispositiu experimentarà avui un fort increment tant en aquest barri com als voltants de la catedral, on el Pontífex arribarà a les 21.45 hores per allotjar-se a l'arquebisbat.
Informació publicada en la página 4 de la secció de Tema del día de l'edició impresa del dia 06 de novembre de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)
Els càrrecs més pròxims al temple de Gaudí patiran a partir de les dues del migdia un tall total de trànsit (ja no podran passar-hi ni els vehicles dels veïns). La normalitat en la circulació no es començarà a recuperar fins demà després de les tres de la tarda, encara que alguns trams es veuran afectats fins dilluns a les set del matí. Els carrers inclosos en el recorregut de Benet XVI amb el papamòbil (en què no es podrà sortir dels pàrquings) i algunes carreteres d'entrada a Barcelona (la
C-31 i la B-10) també patiran afectacions fins avui a les tres de la tarda.
Pel que fa als voltants de la catedral, a partir de les cinc d'aquesta tarda i durant 24 hores quedarà prohibit el pas de vianants, es vetarà la instal·lació a les voreres de terrasses, plantes i pissarres i es restringirà l'estacionament de motos. Dues hores abans, a les tres, el sindicat CGT ha convocat en aquest espai una concentració de protesta contra la visita del Pontífex, que precedirà la «calorosa benvinguda» que li tenen preparada diversos col·lectius catòlics.
ACCÉS MOLT RESTRINGIT / Molts d'aquests fidels formaran part demà de les 36.000 persones convidades a veure la cerimònia papal a la Sagrada Família i els carrers veïns, on només podran entrar a partir de les set del matí. A partir de les 24.00 hores d'avui, l'accés serà molt restringit i es requerirà identificació, fins al punt que els cossos de seguretat ja treballen amb un perímetre acordonat que arriba als carrers d'Aragó i Indústria.
Els veïns i treballadors de la zona hauran d'ensenyar als agents qualsevol document oficial que demostri la seva vinculació al barri. Si han convidat amics o familiars, aquests hauran de mostrar algun paper (amb la documentació de l'amfitrió) que ho ratifiqui. Tot i així, els mossos es reservaran el dret d'impedir el pas a tota persona que no tingui la identificació necessària o que no els ofereixi confiança.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça