Els casos de càncer de mama que es detecten cada any a Catalunya han crescut un 2,5% durant les dues últimes dècades, sobretot a causa de l'envelliment de la població, encara que la taxa de mortalitat decreix a un ritme lleugerament superior, segons dades de la Conselleria de Salut de la Generalitat.
En un comunicat amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Càncer de Mama, que se celebra avui, Salut ha recordat que a partir dels anys 90 s'ha registrat un descens anual del 2,7% en la mortalitat d'aquest tipus de càncer, que actualment presenta una supervivència al cap de cinc anys del 80,9%.
El càncer de mama és el tipus de càncer que més afecta les dones als països desenvolupats, i el 28% dels nous casos de càncer femenins són de mama.
Millores en els tractaments
S'estima que aquest any els nous diagnòstics en dones de 35 a 64 anys és de 2.800, i d'uns 2.300 en les més grans de 65. En cinc anys les dues xifres se situaran al voltant dels 3.000, segons la Conselleria.
Les millores en la supervivència s'han produït pel progrés dels diagnòstics en etapes precoces de la malaltia, els cribatges mitjançant mamografies i les millores en els tractaments.