• Dissabte 26 maig 2012, 16:30 h

elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
CONFLICTES

El PP valencià aviva la polèmica per la sitja nuclear

L'Executiu de Camps acusa Zapatero de negar l'aigua a València i enviar-li residus

Veïns d'Ascó reclamaran avui al president una retirada en ferm de la candidatura

Diumenge, 19 de setembre del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

Per si algú encara en tenia dubtes, diversos representants del PP al País Valencià es van encarregar ahir de demostrar que el debat polític al voltant de la ubicació del magatzem de residus nuclears ha deixat en un segon pla qualsevol decisió de caràcter tècnic. Un dia després que es conegués que la localitat de Zarra és la principal candidata en l'informe del Ministeri d'Indústria, el vicepresident i conseller valencià de Medi Ambient, Juan Cotino, va avivar la polèmica a l'acusar el Govern central d'intentar «enfonsar el país Valencià deixant-lo sense els recursos econòmics i naturals necessaris, com l'aigua, i enviant-los els residus de tot Espanya».

El municipi valencià de Zarra, amb la nuclear de Cofrents al fons. mIGUEL LORENZO

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 30 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 19 de setembre de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)

«[L'Executiu de José Luis Rodrí-guez Zapatero] ens ha impedit portar a terme el transvasament de l'Ebre i ha intentat tancar-nos el transvasament Tajo-Segura», va prosseguir Cotino.

«OPOSICIÓ FRONTAL» / A aquest conseller s'hi va afegir Rafael Blasco, portaveu del grup popular a les Corts. «Zapatero i la vicepresidenta De la Vega han volgut jugar amb els valencians i hi han trobat una oposició frontal», va dir, i va afegir que el Govern central va comunicar divendres a primera hora al Consell «la decisió d'instal·lació del cementiri nuclear a Zarra i hores després, i davant de les reaccions suscitades, van rectificar i van posposar» la decisió.

Segons Blasco, hi ha informes que desaconsellen la ubicació d'una sitja nuclear en aquella localitat i, a més, les Corts «ja van ser clares el 2006, quan van aprovar una iniciativa en què es rebutjava qualsevol instal·lació d'aquest tipus en terres valencianes». Un recordatori que no va convèncer ni el delegat del Govern a València, Ricardo Peralta, que va instar el PP a explicar la seva alternativa als residus nuclears; ni el portaveu d'Els Verds, Carles Arnal, que va qualificar de «sorprenent» la «ferma oposició» de l'Executiu de Francisco Camps «després de mantenir la boca tancada tant de temps sense replicar de forma legal i tècnica el projecte», ni el grup parlamentari Compromís, que va animar els valencians a mostrar-hi de forma «massiva i conjunta» el seu «rebuig rotund».

BUS REIVINDICATIU / Qui ja està actuant en aquesta línia són els veïns d'Ascó i els membres de la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya que avui demanaran a Zapatero que es comprometi a retirar la candidatura de la localitat de la Ribera d'Ebre per albergar el magatzem. Aquest grup viatjarà en autocar fins a Gavà (Baix Llobregat), on el president participarà en la Festa de la Rosa del PSC. Allà, li entregaran una petició per escrit en què recorden que ja han aprovat un acord de rebuig a la sitja nuclear 147 ajuntaments, 12 consells comarcals, les Diputacions de Tarragona i Lleida i també el Parlament.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

Societat

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

26/05/2012 Esports

De BCN a Nova York

destacado

26/05/2012 Barça

L'himne més curt

destacado

26/05/2012 Barça

El Pep tanca el cercle

25/05/2012 Barça

Gol abans del partit

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat