• Dissabte 26 maig 2012, 16:21 h

elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
EN EL SEU PRÒXIM NÚMERO

'The Economist' qualifica Catalunya de "terra de prohibició" per vetar el burca i els toros

El setmanari britànic afirma que el 'no' a les corrides és com si Alemanya prohibís les salsitxes

Divendres, 30 de juliol del 2010 - 13:14h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EUROPA PRESS (MADRID)
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

El setmanari britànic The Economist dedica en el seu pròxim número un breu comentari a la situació de Catalunya, a què es refereix com a "terra de la prohibició", i es pregunta "què més" que s'hi il·legalitzarà, després del burca i les corrides de toros.

"Els catalans li estan agafant el gust a prohibir qualsevol cosa que els molesti", afirma la publicació, que considera que prohibir les corrides a Espanya és "una mica com si un Estat alemany prohibís les salsitxes o una regió francesa condemnés aquelles boines empipadores". A més, sosté que, a l'aprovar la prohibició "a molts catalans els preocupa menys el benestar dels animals que rebutjar el toro com un símbol d'Espanya" i que alguns parlamentaris nacionalistes van recolzar la prohibició com a "venjança" per la retallada de l'Estatut per part del TC.

The Economist reconeix que l'afició ha caigut a Catalunya, però afegeix que en el passat sí que va ser una part important de la seva cultura, i que "molts catalans troben altres maneres de torturar els toros en les seves festes locals".

Aval a un govern de CiU

A més, el setmanari liberal planteja la qüestió com un nou capítol d'un "gust per prohibir" i opina que els partits catalans estan "competint amb propostes a la francesa" per estendre la prohibició dels vels islàmics que cobreixen la cara "encara que aquestes peces de roba a penes es veuen als carrers catalans". Segons la seva opinió, aquesta "intolerància" ha estat "incitada per campanyes" de cara a les pròximes eleccions autonòmiques, en què les enquestes prediuen la victòria de CiU.

Per al setmanari, un Govern d'aquest partit, que defineix com a "pròxim a les empreses" pot ser "bo per a l'economia espanyola" en la mesura que impliqui un "mandat per reclamar més reformes en el nivell nacional", mentre que "el seu impacte a Catalunya és més difícil de predir" perquè aquest partit tindrà entre les seves prioritats "reafirmar la identitat catalana i l'ús de la llengua catalana". "Els polítics estan preocupats, però almenys els toros poden dormir més tranquils", ironitza.

Crítiques a Zapatero

El comentari sobre Catalunya acompanya un text més ampli sobre els "malabarismes" i "equilibris" que haurà de fer el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, si vol acabar la legislatura. Zapatero, diu, ja no necessita ser "un mag polític", sinó més aviat un "funambulista" sobre el filferro. "Un únic pas en fals i Espanya s'arrisca a caure en un pou d'incertesa, que tindria com a sortida més probable unes eleccions anticipades a la primavera", sosté el setmanari, que recull els dos perills immediats que té al davant Zapatero: l'aprovació dels pròxims Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) i les eleccions catalanes a la tardor.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

Societat

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

26/05/2012 Esports

De BCN a Nova York

destacado

26/05/2012 Barça

L'himne més curt

destacado

26/05/2012 Barça

El Pep tanca el cercle

25/05/2012 Barça

Gol abans del partit

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat