elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
protagonistes de la innovació escolar | EDUARD SECANELL, ESTUDIANT DE SECUNDÀRIA A SALOU

«Estudiar així és menys avorrit»

Dijous, 8 de juliol del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Eduard Secanell, de 12 anys, és un dels gairebé 80 alumnes de 1r d'ESO de l'Institut Jaume I de Salou (Tarragonès) que el curs passat es van incorporar al sistema anomenat un per un. A més a més de bolígrafs i llibretes, també utilitza un ordinador (net-book) a classe. «Abans, estudiar era més avorrit –comenta–, però amb aquesta nova metodologia, la feina es fa una mica menys pesada perquè les explicacions són a través de vídeos i imatges…».

Eduard Secanell, de 12 anys, amb l'ordinador que utilitza a classe. XAVI MOLINER

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 21 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 08 de juliol de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)

No obstant, l'arribada de l'ordinador personal a l'aula no ha desterrat el paper, o almenys no encara. Els alumnes segueixen tenint llibres de text, si bé és cert que es fa servir molt el netbook. «És un instrument molt pràctic: les classes es fan més curtes i en el mateix temps avances més temari». I és que sembla que, en general, els estudiants tenen bastant clar que es tracta d'una eina de treball. En primer lloc, perquè el seu ús està restringit de manera gairebé exclusiva a l'àmbit del centre educatiu (se'l poden emportar a casa, amb autorització paterna, però la majoria disposa d'ordinador propi). També pesen altres raons més autoritàries: encara que els ordinadors tenen connexió a internet, si són sorpresos donant-los un ús diferent de l'acadèmic, els els poden requisar.

Correu electrònic

En aquest nou ordre de coses, el correu electrònic hi juga un paper fonamental. «Els exercicis que s'han de fer, qualsevol tipus d'avís... tot ens arriba a través de l'e-mail. I també és la via per on nosaltres els entreguem fets al professor», diu l'Eduard. Així que s'ha acabat la vella excusa del gos que s'havia menjat els deures.

Les noves tecnologies també han modificat el contingut de les tasques escolars –i no només la seva forma–. No totes, és clar. Continua havent-hi redaccions i exercicis tipus test, però s'han incorporat exercicis interactius basats en la imatge.

Respecte a la relació amb els docents, no ha notat que la incorporació de l'ordinador l'hagi modificat. «En tot cas, les facilita». Un professor contesta en dues o tres hores els correus dels alumnes, encara que les consultes no abunden. «El que és bo dels vídeos és que els pots tornar a posar les vegades que vulguis, i és més ràpid que llegir un text». I més semblant a tenir el professor a casa, es podria afegir. ALBA G. LAGUNA

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

Societat

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

04/02/2012 Esports

«Veniu amb mantes»

03/02/2012 Societat

Necessitats i capritxos

destacado

04/02/2012 Barcelona

Otzi, l'home del gel

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat