Mariano Rajoy considera imprescindibles per a la recuperació de l'economia tant l'austeritat a les arques públiques com un canvi radical de mentalitat per part de les administracions i de la ciutadania sobre el paper que, a parer seu, estan cridats a desenvolupar els empresaris en la sortida de la crisi. Tant és així que, si guanya les pròximes eleccions generals, pretén modificar la llei d'educació vigent per garantir que els nens aprenen des del col·legi a "respectar" els propietaris de les empreses.
Aquest és el text que el PP proposa incloure en l'article 24 de la llei d'educació, que defineix les matèries a estudiar per alumnes de quart de secundària, de 16 anys. En un dels tres projectes legislatius --concretament el que concerneix als emprenedors-- que Rajoy va exhibir al Congrés en el curs de la seva picabaralla amb José Luis Rodríguez Zapatero durant el debat de l'estat de la nació s'advoca per una reforma educativa sense precedents. "En la matèria educació eticocívica es prestarà especial atenció a la igualtat entre homes i dones, al respecte a l'emprenedor i a l'empresari, així com a l'ètica empresarial".
Els populars volen que els nens comencin a sentir parlar d'aquests assumptes des de ben aviat, de manera que aposten per sumar "l'inici al foment de l'emprenedoria empresarial" als objectius ja marcats per a l'educació primària, que es cursa entre els 6 i els 12 anys. Per donar continuïtat a aquesta filosofia, els conservadors pensen reformar en la mateixa línia el currículum de formació professional i la llei orgànica d'universitats.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça