En la sessió de control al Govern d'aquest dimecres, el PSOE ha preguntat al titular d'Educació, José Ignacio Wert, sobre l'assignatura Educació per a la Ciutadania. Fa poc menys de dues setmanes, durant una entrevista a la SER, el ministre va anunciar la seva intenció de suprimir la matèria perquè aquesta generava "divisió en la societat". Va citar llavors, com a exemple d'"adoctrinament" ideològic un extracte que mai ha estat un llibre de text ni un contingut d'aquesta assignatura. Aquesta vegada, segons els socialistes, ho ha tornat a fer.
Mario Bedera, exsecretari d'Estat d'Educació i diputat del PSOE, li ha preguntat on trobava l'"adoctrinament" que atribuïa a la matèria. Wert, després de citar la RAE, li ha contestat que la pregunta hauria de ser on "no" trobava l'adoctrinament. Després, per justificar la seva tesi que l'assignatura suposa un "instrument de determinat pensament", ha posat dos exemples trets, segons el ministre, de llibres de text. El primer ha estat sobre la revolució soviètica: "Va instaurar un règim d'igualtat i llibertats col·lectives que es diu socialisme". El segon, sobre el neoliberalisme: "En principi, perjudica tots els treballadors. Sobretot, les dones". No obstant, el PSOE ha dit que aquestes cites no s'estudien a cap aula.
En la seva entrevista radiofònica, Wert va citar Akal com l'editorial que distribuïa el text en què estaven incloses les seves cites. "Ni és ni ha estat mai un llibre de text per a aquesta assignatura", va indicar llavors el subdirector d'Edició d'Akal, Jesús Espino. Aquesta vegada, per evitar ser desmentit, no ha revelat el nom de l'editorial que ha publicat el text amb els extractes sobre la revolució d'octubre i el neoliberalisme.
"Vostè fa el joc als sectors més radicals del seu partit", li ha dit Bedera, que ha recomanat al ministre la lectura de l'assaig L'art de la mentida política, de Jonathan Swift. "Pensava que em citaria De l'assassinat considerat com una de les belles arts", li ha contestat Wert. Només que aquest llibre no és de Swift. El seu autor és Thomas de Quincey.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça