Dos informes elaborats pel secretari de l'Ajuntament de Reus, Jaume Renyer, un sol·licitat per l'alcaldia i l'altre a petició del grup municipal Ara Reus, conclouen que l'exregidor d'urbanisme Jordi Bergadà (ERC) podria haver incorregut en un "eventual il·lícit penal" per cobrar factures de l'empresa Tecnoparc quan també formava part del consell d'administració.
El grup Ara Reus ha presentat aquest informe aquest divendres als jutjats. L'equip de govern, format per {CiU} i PP i que presideix Carles Pellicer ({CiU}), decidirà en una reunió que celebrarà dilluns si posa l'informe en mans de la Fiscalia o si decideix presentar una denúnica.
Durant el temps que va compaginar els dos càrrecs, Bergadà va emetre a Tecnoparc tres factures per valor de 38.950 euros que li van ser abonades entre el 2008 i el 2010. L'abril de l'any passat va presentar una altra factura de 38.959 euros, en concepte d'honoraris professionals, que encara no li ha estat pagada.
Tecnoparc és una de les empreses mixtes integrades en el grup municipal d'Innova. L'Ajuntament hi té una participació del 48% i la resta de l'accionariat està en mans d'institucions i diverses empreses privades.
El coneixement públic de les factures de Bergadà i de les que va cobrar l'anterior director de Tecnoparc, l'empresari Àngel Cunillera (93.344 euros per diferents factures), formen part de l'escàndol que està protagonitzant l'actualitat de Reus des de principis de gener.
El mateix Lluís Miquel Pérez (PSC), anterior alcalde la capital del Baix Camp, ha reconegut que sota el seu mandat es va acordar desplaçar part del sou d'alguns regidors i directius a les empreses municipals a què dedicaven la seva feina. Nega, no obstant, que s'incorregués en il·legalitats.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça