El fiscal de Barcelona Antoni Pelegrí ha presentat una querella contra l'alcalde en funcions de Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès), el socialista Jordi Girona Alaiza, per tràfic d'influències i prevaricació. Suposadament, Girona, que no va concórrer al 22-M, va concedir contractes de manera irregular a una empresa administrada per l'arquitecte Josep Soler, amb qui tenia una relació d'amistat i que va ser regidor a Vilafranca del Penedès.
Informació publicada en la página 24 de la secció de Política de l'edició impresa del dia 28 de maig de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)
Els contractes d'assistència i consultoria van permetre a la societat implicada, Estudi Helix, controlar gairebé de forma exclusiva tot el que tenia a veure amb competències urbanístiques. Aquesta relació de serveis va començar el 1997, quan es va firmar el contracte, que quatre mesos després de vèncer es va prorrogar dos anys. La vigència va finalitzar el 2003.
MES A MES / Com que no es podia prorrogar més, l'ajuntament va aprovar un plec de clàusules especials, al qual el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya es va oposar. El consistori va fer marxa enrere, però va adjudicar directament a l'empresa dos contractes menors cada mes, amb el suposat coneixement de la secretària municipal, que també figura a la querella. En total van ser 38 contractes i 1,3 milions d'euros facturats.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça