elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
amb motiu del bany

Esquerra demanarà explicacions a Pajín al Congrés per estiuejar en un illot del port de Maó

L'illa de Llatzeret a Menorca és actualment una zona reservada a funcionaris encara que la llei exigeix que sigui d'accés lliure

Dilluns, 4 de juliol del 2011 - 21:51h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
AGÈNCIES / Barcelona
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

Esquerra-Balears ha anunciat que farà una bateria de preguntes a la ministra de Sanitat, Leire Pajín, al Congrés dels Diputats, per haver passat unes vacances amb els seus pares en unes instal·lacions reservades als funcionaris del Ministeri de Sanitat a l'illa de Llatzeret (Leproseria) de Maó. El grup parlamentari d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha registrat al Congrés una bateria de preguntes en relació amb l'ús públic de Llatzeret, segons ha informat la delegació balear del partit polític en un comunicat.

Leire Pajín disfruta d'unes vacances a les aigües de Menorca. GAL | ©GTRESONLINE

Esquerra recorda en la nota que l'illa de Llatzeret, que és al port de Maó, va ser declarada Bé d'Interès Cultural (BIC) el 1993 i per tant ha de poder ser visitada públicament. La petita illa menorquina compta amb unes edificacions que són propietat del Ministeri de Sanitat que inclouen una residència d'ús exclusiu per als seus funcionaris.

La formació nacionalista ha criticat que la ministra de Sanitat, Política Social i Igualtat visités Maó el 27 de març passat per firmar un conveni amb el Consell de Menorca amb l'objectiu de regular a partir del 15 de juny les visites perquè els menorquins també tinguessin accés a aquestes edificacions i que, no obstant, aquest acord encara no s'hagi posat en pràctica i ella hagi estat de vacances en aquest indret.

Esquerra demanarà a Pajín al Congrés explicacions de per què no s'ha fet efectiu el conveni, sobre les seves vacances a Llatzeret acompanyada dels pares durant el cap de setmana passat i reclamarà la titularitat de l'illa a favor del Consell de Menorca.

Incomplir la llei

El president d'Esquerra Balears, Joan Lladó, ha denunciat que en l'actualitat s'està incomplint a Llatzeret la llei de Patrimoni de les Balears que estableix l'obligatorietat que es puguin fer visites a tots els llocs declarats BIC.

Lladó ha reclamat que es posi fi a la situació de privilegi que afecta la petita illa i ha manifestat que "en ple segle XXI no té justificació que només certs funcionaris del Ministeri de Sanitat puguin fer un ús recreatiu de l'illa".

"L'estiueig dels pares de la ministra en un lloc vetat als menorquins i limitat a només alguns funcionaris suposa una burla als ciutadans", ha assegurat Lladó, que ha criticat la ministra per "voler recrear el seu Marivent particular" a Llatzeret, a imatge de la residència estival de la Família Reial a Mallorca.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Política

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

26/05/2012 Esports

De BCN a Nova York

destacado

26/05/2012 Barça

L'himne més curt

destacado

26/05/2012 Barça

El Pep tanca el cercle

25/05/2012 Barça

Gol abans del partit

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat