elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
PARAULES DE LA DIRIGENT POPULAR

Cospedal rebutja "els excessos" de l'Estat autonòmic en la presa de possessió

La nova presidenta de Castella-la Manxa critica que a Espanya hi hagi "17 ecosistemes separats"

Dimecres, 22 de juny del 2011 - 21:28h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EUROPA PRESS / Toledo
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

María Dolores de Cospedal ha admès que es cometen "excessos de tota mena" en nom i sota la bandera de l'Estat autonòmic i ha rebutjat que s'acabi convertint en un conjunt de "17 ecosistemes separats", en què només hi hagi com a semblança "grans cims de dèficit i grans rius de burocràcia". Així s'ha pronunciat la dirigent del PP després de jurar el càrrec com a presidenta de Castella-la Manxa.

María Dolores de Cospedal, durant el discurs que ha pronunciat al jurar el càrrec com a presidenta de Castella-la Manxa. PÉREZ HERRERA | EFE

"És veritat que hi ha derives que hem de corregir d'una manera urgent, i és un bon dia per recordar-ne algunes, com els excessos de tota mena que es cometen en nom i sota la bandera del nostre Estat autonòmic", ha dit. Segons la seva opinió, ha estat el millor instrument que han tingut els espanyols per garantir l'Estat del benestar i la vertebració d'Espanya.

Però, segons ha apuntat, aquest Estat autonòmic no s'hauria de convertir en un conjunt de "17 ecosistemes separats" en què només hi hagi com a semblança grans cims de dèficit o grans rius de burocràcia.

En un acte al Claustre Universitari de San Pedro Mártir, a Toledo, davant de prop d'un miler de persones, Cospedal ha reconegut que en un moment com l'actual hi ha una "gran desafecció" per una part de la societat respecte de la política, i potser, ha afegit, reivindicar la seva grandesa "no és gaire popular".

"És el verdader moment per recordar que en el limitat univers de les nostres imperfeccions no hi ha una tasca més noble que entregar el millor d'un mateix al servei dels altres, i així concebo jo la política", ha afegit.

Elogi a la democràcia

Igualment, ha manifestat que convé no oblidar que Espanya està "desconcertada" i ha assegurat que no s'ha d'oblidar que "els nostres fonaments actuals" són els "més sòlids de la nostra història", però que també s'assenten en l'actualitat en una "base inestable" d'unes crisis que són les més grans que ha tingut la societat democràtica espanyola.

Així, ha recordat que des de certs sectors socials s'ha obert un debat sobre els fonaments del nostre model social i econòmic i ha fet una ferma defensa de la democràcia perquè, segons el seu parer, és el millor sistema que l'home ha creat des que és home per "organitzar-se i viure en societat".

Ha admès que el model té "imperfeccions" perquè "tots som humans", però també ha considerat que a l'hora de representar la voluntat de les majories i de representar i defensar els interessos de les minories "no hi ha res més real que un vot".

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Política

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

26/05/2012 Esports

De BCN a Nova York

destacado

26/05/2012 Barça

L'himne més curt

destacado

26/05/2012 Barça

El Pep tanca el cercle

25/05/2012 Barça

Gol abans del partit

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat