La Generalitat ha decidit finalment cedir urnes a aquelles entitats que ho sol·licitin per organitzar consultes sobre l'autodeterminació de Catalunya, com la que se celebrarà a barcelona el pròxim 10 d'abril.
Fonts del Departament de Governació, que dirigeix la democristiana Joana Ortega, han confirmat que els equips legals consultats per la Generalitat no s'han posat d'acord sobre si aquesta decisió contravé o no la normativa actual.
A pesar de les diferents interpretacions legals, el Govern entén que cap normativa prohibeix formalment a l'Administració cedir urnes perquè es puguin fer aquestes consultes de caràcter privat. Tot i així, aquestes fonts subratllen que el Govern català no cedirà locals als organitzadors d'aquestes consultes ni comprarà més urnes per ajudar-los, i subratllen que l'Executiu no serà "proactiu" en aquest sentit.
La decisió de la vicepresidenta i titular de Governació, Joana Ortega, resulta important perquè l'entitat Barcelona Decideix prepara una consulta sobre l'autodeterminació el 10 d'abril a la capital catalana, el municipi més important dels 10 que per ara s'han sumat a fer una consulta d'aquest tipus aquest dia.
Dubtes de Mas
El president català, Artur Mas, va declarar aquest cap de setmana en una entrevista amb EL PERIÓDICO que, com a resident a Barcelona, tenia el dilema de si havia de participar o no en la consulta, per la seva condició de president de la Generalitat.
25/05/2012 Societat
26/05/2012 Barça
25/05/2012 Barça