elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
LA DECISIÓ VA SER PRESA FA ALGUNS MESOS

ETA anuncia un alto el foc en un vídeo enviat a la BBC i al diari 'Gara'

La banda terrorista comunica que no portarà a terme "accions militars" en la seva campanya per la independència del País Basc

Diumenge, 5 de setembre del 2010 - 12:16h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO (BARCELONA)
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

La banda terrorista ETA ha anunciat que no portarà a terme més "accions armades" en la seva lluita per la independència basca, segons un vídeo obtingut per la cadena britànica BBC i remès també al diari Gara.
ETA assenyala en el vídeo que va adoptar la decisió "fa alguns mesos" per apostar pel "procés democràtic". En el seu comunicat, la banda terrorista no precisa si l'alto el foc és temporal o permanent.
En el vídeo es veuen tres militants d'ETA encaputxats, davant l'anagrama de la banda terrorista i banderes basques. Un d'ells és una dona que llegeix el comunicat.
"ETA es reafirma en el compromís amb una solució democràtica perquè, a través del diàleg i la negociació, els ciutadans bascos puguem decidir el nostre futur de forma lliure i democràtica", indica la dona.
La banda reitera la crida a actuar "amb responsabilitat" als agents polítics, socials i sindicals bascos.
 "Per arribar a l'escenari d'un procés democràtic resulta imprescindible fer passos ferms com a Poble. Resulta necessari fixar el procés per donar la paraula al Poble. Perquè serà quan els drets del Poble Basc siguin reconeguts i garantits quan s'obri la porta de la verdadera solució al conflicte", afegeix.
 Crida als ciutadans
 Així mateix, ETA fa una crida al conjunt dels ciutadans bascos perquè "s'impliquin i continuïn la lluita. Cadascú en el seu propi àmbit, ofert {cada un} amb el seu nivell de compromís, perquè amb la riuada composta per les gotes de tots puguem derruir el mur de la negació i fer passos irreversibles en el camí de la llibertat".
 En el passat, ETA --responsable de més de 820 morts en la seva campanya de violència en 40 anys-- va declarar dues treves, però totes dues van ser aixecades posteriorment.
El Govern espanyol ja havia indicat que només negociaria amb el grup basc si aquest renunciava a la violència.

Declaració d'alto el foc d'ETA. GARA / EL PERIÓDICO

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

Política

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

04/02/2012 Esports

«Veniu amb mantes»

destacado

04/02/2012 Barcelona

Otzi, l'home del gel

03/02/2012 Societat

Necessitats i capritxos

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat