elPeriódico.com

Registrar-se | Iniciar Sessió
nova opció electoral a catalunya

Laporta serà candidat escortat per dos díscols de CDC i ERC

Solidaritat Catalana concorrerà sola al ser rebutjada la seva idea de crear una llista unitària

López Tena i Bertran deixen Convergència i Esquerra per unir-se a l'expresident del Barça

Dimecres, 28 de juliol del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
TONI SUST
BARCELONA
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

Joan Laporta va confirmar ahir el que feia mesos que insinuava: es presentarà a les pròximes eleccions autonòmiques. L'expresident del Barça ho va anunciar amb els seus companys de viatge a la Solidaritat Catalana per la Independència, Alfons López Tena i Uriel Bertran. Solidaritat Catalana va néixer fa una setmana i va proposar a tots els partits catalans menys el PSC, el PP i Ciutadans formar una candidatura unitària, que hauria comptat amb la majoria dels escons del Parlament, i proclamar unilateralment la independència de Catalunya.

D'esquerra a dreta, Alfons López Tena, Joan Laporta i Uriel Bertran, ahir, en la presentació de la seva aliança política. ALBERT BERTRAN

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 18 de la secció de Política de l'edició impresa del dia 28 de juliol de 2010 VEURE ARXIU (.PDF)

Ahir Laporta va fer una anàlisi dels suports rebuts: «Els fets són molt clars. No s'hi ha adherit cap partit parlamentari». Segons indiquen els organitzadors, 14.000 ciutadans sí que han fet el pas d'afegir-se a la causa. I també, és clar, Democràcia Catalana, el partit del mateix exmandatari blaugrana. A causa del rebuig de la resta de les forces polítiques, Solidaritat Catalana inicia un període propi de confecció de les llistes –no hi ha altres partits amb qui les hagi de negociar–, que es tancaran en una assemblea el pròxim 11 de setembre. No obstant, ningú dubta que Laporta serà el candidat a president de la candidatura. Aquest va relatar que en les negociacions amb el líder de Reagrupament, l'exconseller i exdirigent republicà Joan Carretero, van sorgir «dificultats», tot i que no va descartar que hi hagi un acord final.

Els escuders de l'expresident del Barça en aquest projecte, López Tena i Bertran, també van anunciar ahir que, per coherència, abandonen els partits en què militaven

–Convergència Democràtica i Esquerra, respectivament–, ja que aquests van rebutjar l'oferta per apostar ara per la secessió. Bertran va afirmar així mateix que deixa el seu escó al Parlament i que avui serà l'últim dia en què voti, per ser exactes, a favor de la prohibició dels toros. Bertran estava a punt de presentar-se com a cap de llista per ERC a Badalona.

PLATAFORMES LOCALS / Laporta, López Tena i Bertran van assegurar que, si obtenen representació a la Cambra catalana, només col·laboraran amb aquells partits i governs que defensin la independència com a objectiu imminent, és a dir, en la legislatura 2010-2014.

Solidaritat Catalana, segons els seus caps visibles, és transversal des del punt de vista ideològic i ja compta amb plataformes d'organització locals i comarcals, així com equips de campanya. El col·lectiu demanarà una quota de 20 euros anuals als seus associats, que dedicarà a la campanya electoral.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Comentari + votat

veure'ls tots

Política

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

04/02/2012 Esports

«Veniu amb mantes»

03/02/2012 Societat

Necessitats i capritxos

destacado

04/02/2012 Barcelona

Otzi, l'home del gel

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat