elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió

Editorials

Pel creixement

Dimarts, 21 de febrer del 2012 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Dotze líders del mateix nombre de països han enviat una carta als presidents de la Comissió Europea i del Consell Europeu per proposar que la cimera que se celebrarà els dies 1 i 2 de març aprofundeixi en les polítiques de foment del creixement que ja es van abordar en l'últim Consell Europeu. No s'oposen a l'equilibri pressupostari i al rigor fiscal, ni de bon tros. Només subratllen la necessitat de posar en marxa altres polítiques per combatre l'estancament del creixement i la pujada de les xifres de la desocupació.

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 6 de la secció de Opinión de l'edició impresa del dia 21 de febrer de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)

Crida l'atenció que el document s'hagi elaborat a iniciativa de David Cameron. El primer ministre anglès es va negar a subscriure el nou tractat que reforça els mecanismes de control pressupostari, cosa que va estar a punt d'arruïnar la reunió del mes de gener. No obstant, ara ha aconseguit el suport d'11 presidents de Govern. L'absència de les firmes d'Angela Merkel i de Nicolas Sarkozy respon simplement al fet que en realitat són ells els verdaders destinataris de la missiva. La seva pressió sobre les institucions europees per mantenir la disciplina fiscal no afavoreix el creixement, sinó tot al contrari.

La presència entre els firmants de Mariano Rajoy i de Mario Monti és també prou significativa sobre el temor dels seus respectius governs que el compliment dels durs objectius de dèficit aprofundeixi la crisi i aboqui els seus respectius països a una situació molt delicada.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

destacado

24/05/2012 Barcelona

¿Qui vol un contracte?

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat