El Periódico de Catalunya

Dissabte 25 novembre 2017

Iniciar sessió

Inicia sessió amb el teu compte d'El Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si no ets usuari, registra't

Ruta

Rutes de llegendes

L'última ruta al volant del Seat León TGI ens descobreix paratges naturals no aptes per a persones amb vertigen

Fa sis setmanes va arrencar aquesta sèrie de reportatges que ens han descobert viles medievals com Monells, ciutats iberes com la d’Ullastret, pobles rústics comunicats mitjançant ponts penjats com el de Rupit i la bellesa del parc natural del Delta de l'Ebre. Sant Carles de la Ràpita és el nostre últim punt de sortida i la ruta que ens espera serà capaç de sorprendre a qualsevol. Com si es tractés de túnels del temps viatjarem per la història més rural de Catalunya gràcies als carrers empedrats de Prades, les vistes d’infart de Siurana i la conservació del monestir de Poblet. El Seat León TGI propulsat per gas natural comprimit s’ha convertit en el millor aliat durant els més de 900 quilòmetres totals de carretera gràcies al seu consum contingut i confort en marxa.

Texto Alternativo

Siurana

Bé acaba el que bé comença i per això no acabem aquest especial amb una ruta similar a la primera, que destaca per la presència de ports de muntanya tan entretinguts com bells. Les capacitats al volant del TGI quedaran reflectides durant el tram d’ascens a Siurana, un poble alçat dalt d’una muntanya rocosa. El complicat accés li concedia una posició privilegiada des de la qual controlar i vigilar la seva guàrdia, per això es va convertir en un punt de defensa crucial de moros i cristians. Les increï­bles vistes des del Salt de la Reina Mora, anomenat així per la llegenda que explica com Abdelazia, filla del senyor de Siurana, va preferir saltar del precipici amb el seu cavall a ser atrapada, congreguen multitud de senderistes que no pateixen vertigen.

Després de les fotografies pertinents i un esmorzar merescut toca reprendre la marxa. El León TGI es mostra tan fiable com sempre, amb una conducció fàcil i motor suficient per pujar i baixar els cims. És en aquest moment quan ens quedem sense autonomia de gas natural comprimit i el cotxe, sense canvis perceptibles, passa a funcionar amb gasolina. Aquesta solució combinada permet al compacte gaudir dels beneficis de l’etiqueta ECO de la Direcció General de Trànsit a més d’una autonomia de gairebé 1.300 quilòmetres. Aquest adhesiu l’aconsegueix gràcies a la reducció d’emissions de CO2 al voltant d’un 25% i del 87% de partícules nocives com el NOx i comporta la bonificació de fins al 75% en impostos sobre el vehicle, exempció de l’impost de matriculació i la targeta de Gas Natural Fenosa amb 200 euros de gas per al cotxe. El descompte en peatges i lliure accés al carril VAO són altres dels avantatges a Catalunya.

MUSULMANS I CRISTIANS

En aquest punt de la ruta no recorrerem a vies ràpides ja que la millor manera d’accedir a Prades, el nostre següent destí, és la T-701. Queden poques proves del pas dels musulmans per aquest poble tot i els seus més de quatre segles d’invasió però encara es flaira la rebel·lia dels bandolers que vivien a les muntanyes a mitjans del segle XVI. Els vestigis de la muralla donen pas a través d’una porta a la plaça, centre del conjunt històric que va ser declarat bé cultural d’interès nacional el 1993. És en aquest mateix epicentre on hi ha el restaurant L’Estanc. El seu mobiliari rústic casa a la perfecció amb una carta tradicional que es nodreix del producte de proximitat per deixar encantat tot aquell que el visita.

Texto Alternativo

Monestir de Poblet

Amb la panxa plena descansem una estona a la plaça per seguir rumb al monestir de Poblet, declarat patrimoni de la humanitat per la Unesco el 1991. La congregació de monjos cistercencs que el va fundar el 1150 encara compta amb una comunitat monàstica de 28 monjos, 1 oblat i 1 donat. Les visites tenen horari i un preu de 7,50 euros per a l’entrada bàsica. La seva antiguitat queda palpable en la quantitat d’estils arquitectònics que hi ha al recinte emmurallat, on destaquen les línies equilibrades i la senzillesa. En aquesta important construcció és on acaba la sèrie especial de Catalunya al volant del Seat León TGI, en la qual només hem pogut veure una mostra molt petita de la riquesa d’un territori reconegut a tot el món per la seva varietat i interès cultural.