El Periódico de Catalunya

Dimarts 27 juny 2017

Iniciar sessió

Inicia sessió amb el teu compte d'El Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si no ets usuari, registra't

ART

Casas no va ser un xampinyó

El Museu Maricel tanca l'any dedicat al modernista amb una exposició que examina el seu context artístic

Casas no va ser un xampinyó

Ramon Casas i Santiago Rusiñol. Els dos màxims exponents del Modernisme. Del Modernisme català. Dos artistes amb estil propi i autòcton. Com si el moviment hagués emergit aquí com un xampinyó. I no: ni l'un ni l'altre van ser aliens al que passava fora. Al contrari: tots dos van participar en els corrents artístics que van animar París la segona meitat del XX. I d'això, de les influències que va rebre i va projectar el més jove de tots dos, parla 'Ramon Casas, la modernitat anhelada', l'exposició que tanca l'Any Casas i que reuneix al Museu Maricel de Sitges (fins al 19 de febrer) 178 obres, seves i alienes, que ajuden a seguir la trajectòria del pintor i a entendre les fonts de les quals va beure. Aquí teniu les imprescindibles, no pas les més icòniques, per comprendre la seva evolució.