Un comprador ha adquirit per 4,4 milions d'euros, aquest dimarts a la nit, en una subhasta de Londres el quadro Faena de muleta, de l'artista mallorquí Miquel Barceló Artigues (Felanitx, Mallorca, 1957). Es tracta d'una nova xifra rècord per a Barceló, després que el febrer passat es vengués el quadro Tres ics per 1,5 milions d'euros, una xifra molt inferior a la desemborsada aquesta nit.
Faena de muleta, que va ser pintat el 1990, és una imatge "molt àmplia de la tauromàquia" i té "tota la intensitat i la potència plàstica de Barceló", segons ha explicat la directora d'art modern i contemporani de Christie's, María García Yelo.
El quadro, una vista d'ocell, inclou un remolí amb una textura "riquíssima" que, segons l'experta, "és, a més, un ressò del que passa a les corrides de toros".
La venda de Faena de muleta tenia un preu de sortida aproximat d'1,7 milions d'euros.
A més de Faena de muleta, s'ha venut el quadro titulat Espanya econòmica, per 509,273 euros. Es tracta d'una peça estètica "completament diferent" i d'una forta lluminositat que, tal com indica el seu títol, està dedicada a la situació econòmica, geogràfica i política d'Espanya.
A més, a la mateixa subhasta s'ha venut l'obra escultòrica del madrileny Juan Muñoz (1953-2001) Esquina positiva per un preu de 3.401.250 lliures (més de 3,7 milions d'euros). Es tracta d'un conjunt escultòric de bronze que representa quatre grans figures que en lloc de peus acaben en una bola.
La licitació també ha inclòs obres emblemàtiques d'Andy Warhol, com Petita cadira elèctrica i el seu gran retrat de Mao.
25/05/2012 Barça
26/05/2012 Barça
26/05/2012 Barça