elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
COMMOCIÓ AL REGNE UNIT

Murdoch tanca el 'News of the World' per l'escàndol de les escoltes telefòniques

El magnat australià de la comunicació intenta aplacar les crítiques d'amplis sectors de la societat britànica

Divendres, 8 de juliol del 2011 - 12:57h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
BEGOÑA ARCE / Londres
Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra

No pas cada dia es decideix ques es tanca un diari extraordinàriament rendible, el de més tiratge del Regne Unit i possiblement el més llegit en llengua anglesa. Però això ha estat exactament el que va fer ahir Rupert Murdoch amb News of the World. El dominical en el centre de l'escàndol de les escoltes telefòniques sortirà per última vegada al carrer diumenge que ve, sense publicitat, víctima dels seus propis excessos i il·legalitats.

Els rumors apunten que l'altre diari de Murdoch, The Sun, que fins ara s'editava de dilluns a dissabte, ho farà en un futur pròxim també els diumenges. El Govern de David Cameron, que havia de donar avui via lliure a la compra per part del grup Murdoch de la cadena de televisió satèl·lit British Sky Broadcasting, possiblement ajornarà la decisió fins al setembre.

La notícia del tancament de News of the World va ser anunciada a mitja tarda per James Murdoch, president d'International News i fill del magnat australià. I si l'inesperat succés va ser tot un xoc per als britànics, la commoció va ser total a la mateixa seu del dominical, a l'est de Londres, on els 200 empleats van saber al mateix temps que la resta del país l'abrupte final que els deixava al carrer.

Tot apunta que el boc expiatori del cas serà l'exdirector del rotatiu Andy Coulson. Segons The Guardian, la policia l'arrestarà avui sota la sospita que va estar involucrat en la sistemàtica pràctica de les escoltes, sobretot a famosos. La seva detenció serà un cop a Cameron, que el va fitxar com a director de comunicació, càrrec del qual va dimitir al gener per l'escàndol. The Guardian assegura que els pròxims dies es detindrà un segon periodista.

>> Més informació a e-Periódico

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Internacional

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Esports

Bilbao, pendent del 'Loco'

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat