elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió

ÈXIT COMERCIAL A PROPÒSIT DEL PERSONATGE MÉS ODIAT DEL PAÍS TRANSALPÍ

Itàlia es disfressa de capità Schettino

L'uniforme del responsable del 'Costa Concordia' triomfa per Carnaval

Divendres, 17 de febrer del 2012 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
MIREYA ROCA
BARCELONA

com Lady Gaga, Justin Bieber o la desapareguda Amy Winehouse, l'uniforme del capità Francesco Schettino, assenyalat com el principal culpable del naufragi del Costa Concordia, s'ha convertit en una de les disfresses més sol·licitades en el Carnaval italià. Són molts els trans­alpins que aquests dies s'enfundaran la camisa blanca, els pantalons foscos i la gorra de plat del marí, que s'ha convertit en un dels homes més odiats del país quan es va saber que, a més de ser el responsable de la tragèdia que va tenir lloc el 13 de gener passat davant l'illa de Giglio, es va desentendre completament de la sort de la tripulació i els passatgers (més de 4.200 persones) mentre es posava fora de perill. Està sota arrest domiciliari a l'espera de judici. Està acusat, entre altres càrrecs, d'homicidi múltiple i abandonament de la nau.

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 61 de la secció de Gent de l'edició impresa del dia 17 de febrer de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)

Segons ha publicat la web de Corriere de la sera, nombrosos comerciants de Milà s'han vist obligats a penjar el cartell d'Esgotat. Luigi Torriani, propietari de la històrica Bottega del Carnevale, explica que la bogeria va començar «dos dies després del naufragi». «Llavors ja havíem venut 12 vestits a 600 euros», recorda. Segons el venedor, nens i adults demanen igual aquesta disfressa marinera. Alguns compradors han demanat a Torriani que els brodin el logotip del Costa Concordia per donar més veracitat al vestit.

90 EUROS / En una altra botiga, Baloonstore, la disfressa es ven per 90 euros, cosa que ha desfermat la bogeria, segons el seu propietari, Thomas Pacher. Ell també reconeix el «boom» que va viure després de la tragèdia, en què va arribar a vendre 15 vestits en dos dies. El vestuari que es comercialitza des de fa setmanes a les botigues i a internet per 90 euros és una còpia perfecta de l'uniforme oficial de gala, l'única cosa que el diferencia és la confecció i la qualitat dels detalls i els teixits. Es compon d'una gorra de plat, una camisa de màniga curta, una corbata blau marí, una americana creuada amb brillants botons daurats, brodats amb estrelles i vistosos galons, així com uns pantalons blaus i també uns mocassins.

A causa de la forta demanda de la vestimenta, les cases de roba carnavalesca de Milà han ampliat l'oferta i han creat la versió femenina de la disfressa, un disseny inspirat en Domnica Certoman, la jove amant moldava que viatjava amb el capità.

Schettino ha aconseguit tanta popularitat al seu país que fins i tot l'organització del Carnaval de Viareggio ha hagut de desmentir el rumor que el marí hagi inspirat una carrossa de la cercavila.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Esports

Bilbao, pendent del 'Loco'

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat