El Periódico

VIRALS ENGANYOSOS

'¿A quin famós t'assembles?', el perillós joc de moda a Facebook

L'empresa sud-coreana Vonvon està al darrere del passatemps, qüestionada per demanar massa dades a l'usuari i per la seva ambigua política de privacitat

'¿A quin famós t'assembles?', el perillós joc de moda a Facebook

Dimarts, 28 de març del 2017 - 13:26 CEST

Les últimes setmanes el joc '¿A qué famoso te pareces?' s’ha colat insistentment als 'new feed' de molts usuaris de Facebook. La vanitat, l’avorriment o les ganes de broma porten moltes persones a provar sort per veure si, pujant un 'selfie' a la xarxa, aquesta els torna una semblança raonable que els satisfaci. ¿A qui no li agradaria tenir els ulls de Rihanna o Paul Walker, la boca de Keira Knightley o Selena Gomez, els cabells de Bruno Mars o el nas de Jennifer Lawrence? Només cal registrar-se en l’empresa creadora del viral, i brindar-los un clic i, de passada, les nostres dades.

Vonvon, la companyia sud-coreana especialitzada a crear contingut viral, és la que està darrere d’aquest joc de les semblances, però la marca té altres quiz de l’estil: '¿Qui t’estimarà per sempre?, ¿Quina princesa Disney ets?, La forma de les teves ungles revela la teva personalitat, ¿Ets més àngel o dimoni?' (aquests dos últims s’anuncien a la web de Vonvon com a 'novetats').

Per jugar, Vonvon sol·licita a l’usuari que faci clic al botó de 'Connectar-se per veure el resultat'. Al fer-ho, s’informa que a l’accedir al joc la companyia rebrà el perfil públic del subjecte (nom, foto, edat, sexe, idioma, país...) i tot allò que consti com a «públic».

POLÍTICA DE PRIVACITAT

Aquest és el pas necessari i obligatori perquè Vonvon carregui les fotos de perfil del compte de Facebook de l’usuari i aquest pugui elegir la que prefereix perquè li busquin el seu famós 'bessó'. Un muntatge amb Photoshop obra el miracle després. L’aplicació sempre ofereix una resposta 'friendly': encara que se la posi a prova amb el dibuix d’un pop, al final, obtindrem la imatge d’algun guaperes famós. Vonvon assegura en la seva política de privacitat que les dades que recopila s’utilitzen per promocionar els seus productes via 'e-mail' i per a propòsits de màrqueting que no especifica, més enllà d’explicar que és per detectar aficions i gustos d’usuaris i així generar més contingut viral.

Su primer agente, Horacio Gaggioli, revela que su llegada al Barça solo se debió a "las circunstancias de la vida"