El PSC va claudicar ahir davant CiU a Catalunya. Només va aconseguir imposar-se als nacionalistes a la província de Barcelona, però amb un alt cost: va perdre la meitat dels vots que va obtenir en les generals del 2008.
La nit va ser agredolça a Catalunya per al PPC: es va quedar per sota de les seves expectatives tot i que va aconseguir créixer a totes les províncies i va recuperar el diputat per Girona. ICV-EUiA va obtenir els seus millors resultats i ERC va salvar els mobles després d'una disputada batalla a Girona amb el PSC.
CiU no va notar el desgast de les retallades aplicades per la Generalitat ja que es va quedar amb bona part dels escons que els socialistes catalans van perdre ahir a la nit i que li van permetre imposar-se per primera vegada en unes generals. La coalició nacionalista va obtenir sis dels 11 escons que va perdre el PSC: tres a Barcelona i tres procedents de cada una de les altres tres províncies catalanes.
Per menys de 20.000 vots, els socialistes catalans van salvar la província de Barcelona de caure en mans de CiU encara que es van quedar amb un sol escó de diferència dels 10 que els separaven el 2008. A Girona, Tarragona i Lleida el PSC va cedir un escó a CiU i un altre al PPC i els tres partits van empatar a dos escons a la capital tarragonina.
A Girona CiU va confirmar l'hegemonia que ja va aconseguir en les últimes eleccions municipals. Només a Lleida hi va haver un canvi: CiU va aconseguir un dels dos diputats que tenia el PSC. Els populars van conservar el seu escó a Lleida.
24/05/2012 Societat
24/05/2012 Barcelona
24/05/2012 Societat
24/05/2012 Economia