elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
CONSELL DE MINISTRES FRANCOALEMANY A PARÍS

Sarkozy i Merkel eleven la pressió sobre Grècia i amenacen de bloquejar les ajudes si no hi ha reformes

"El temps d'està esgotant", adverteix el president francès

Dilluns, 6 de febrer del 2012 - 14:57h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO / París

El president francès, Nicolas Sarkozy, i la cancellera alemanya, Angela Merkel, han enviat una dura advertència a Grècia. Els fons del paquet de rescat que necessita el país hel·lè poden quedar bloquejats si no posen en marxa les reformes compromeses, han alertat els dos mandataris.

La cancellera alemanya, Angela Merkel, i el president francès, Nicolas Sarkozy, estrenyen la mà durant una roda de premsa conjunta al palau de l'Elisi a París. IAN LANGSDON | EFE

"La situació de Grècia s'ha d'arreglar d'una vegada per sempre", ha afirmat Sarkozy al final del consell de ministres francoalemany que ha tingut lloc a París. "El temps s'està esgotant", ha afegit.

Merkel també ha assenyalat que "el temps urgeix" i ha demanat "que s'actuï ràpidament" perquè la situació actual creada pel retard en l'aplicació de les reformes a Grècia planteja "un desafiament considerable". La cancellera ha afirmat que desitja que el país hel·lè segueixi dins de l'euro, però s'ha mantingut ferm en les seves exigències.

Els mandataris de França i Alemanya han instat el Govern i els líders del partit socialista i conservador grecs a posar-se d'acord en l'adopció de les reformes acordades amb la troica internacional, composta per pel Banc Central Europeu (BCE), el Fons Monetari Internacional (FMI) i la Comissió Europea.

Elements de l'acord

"Els elements de l'acord mai han estat tan a prop, tant pel que fa als creditors privats com als públics. Però l'acord s'ha d'acabar. No ens imaginem que no hi hagi acord", ha indicat Sarkozy.

El president francès i la cancellera alemanya s'han mostrat favorables que els interessos que Grècia ha de pagar pel seu deute siguin ingressats en un compte bloquejat per garantir el seu cobrament.

Sarkozy ha afegit que Europa "ha concedit a Grècia mitjans considerables" i que Grècia va adquirir uns compromisos que "s'han de respectar escrupolosament". "No hi ha cap altra opció", ha dit el president francès, mentre que, segons Merkel, "no hi pot haver acord si no hi ha compliment dels compromisos adquirits amb la troica".

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Economia

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

destacado

24/05/2012 Barcelona

¿Qui vol un contracte?

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat
Abertis