El Periódico

La mejor selección de pisos y casas - Venta de pisos y casas

DIRECTE Segueix al minut la reunió del comitè federal del PSOE

INDÚSTRIA DE L'AUTOMÒBIL

Renault insta els sindicats a negociar més flexibilitat per invertir a Espanya

El responsable mundial de producció, José Vicente de los Mozos, adverteix que està en joc l'activitat fins al 2020

Renault insta els sindicats a negociar més flexibilitat per invertir a Espanya

FELIX ORDONEZ / REUTERS

Employees work in the assembly of the new Renault Twizy Zero Emission electric car in Valladolid October 17 2011 The first units of the Twizy car goes on sale in mid-November REUTERS Felix Ordonez SPAIN - Tags TRANSPORT BUSINESS

ANTONI FUENTES / WUHAN (Enviat especial)

Dimarts, 2 de febrer del 2016 - 09:56 CET

Les fàbriques de Renault a Valladolid, Palència i Sevilla tornen a tenir un dilema. La direcció del grup francès ha ofert als sindicats negociar un acord exprés per millorar la competitivitat com a condició per garantir, com a mínim, el volum actual d'activitat i treball, amb uns 14.000 empleats dels quals més d'11.000 es dediquen a producció, fins a l'any 2020.

El responsable mundial d'operacions de Renault i president de la filial espanyola, José Vicente de los Mozos, ha assegurat que "ara hi ha una oportunitat amb unes produccions que estan sobre la taula però que poden canviar més endavant". El termini que ha donat la companyia perquè els sindicats negociïn les noves mesures és fins al març, i per tant esperen que les converses comencin de forma ràpida.

"Els sindicats s'han de pronunciar ja sobre si volen jugar aquest partit o prefereixen esgotar l'actual pla fins a final del 2016, però les produccions es decidiran ara", ha explicat De los Mozos a un grup de periodistes a la ciutat xinesa de Wuhan. A la planta d'aquesta ciutat es produeix el model Kadjar, que també s'acobla a Palència per a fora de la Xina.

Una vegada que el comitè accepti començar a negociar, l'empresa concretarà les seves peticions, encara que De los Mozos ha apuntat que l'objectiu és "augmentar la competitivitat i no caure en l'autocomplaença". El directiu ha assegurat que està disposat a escoltar les propostes sindicals, encara que ha indicat que "és clar que com més s'utilitzii la flexibilitat més es redueixen els costos fixos". Per això, el treball en torns de cap de setmana i el cost d'aquests pot ser un element essencial en la negociació.

AVENÇOS ACONSEGUITS

De los Mozos ha reconegut els avenços aconseguits en l'últim pla negociat, com un salari d'accés per als nous empleats més baix i reducció de costos de proveïdors i logístics. L'oferta de la marca consisteix a mantenir, com a mínim, el nivell actual d'activitat i ocupació fins al 2020 i captar noves inversions com una línia de fosa d'alumini a Valladolid. La firma ha desmentit alguns rumors que apuntaven a l'adjudicació de la futura generació del model Captur, que ara es produeix a Valladolid.

"Som l'única marca que es compromet a un volum concret de producció en el pla industrial. Confiem en el diàleg amb els sindicats", ha dit De los Mozos. Des del 2011, Renault ha invertit 1.100 milions d'euros a Espanya i ha creat 4.000 llocs de treball nous.

TEMES

Cruyff, en su libro Memorias, asegura que rescató a Guardiola para el FC Barcelona

Juan Sebastián Verón, exjugador y actual presidente de Estudiantes de La Plata, ha revelado en una entrevista concedida a la cadena ESPN un hecho hasta ahora desconocido para los aficionados