elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió
EN DECLARACIONS A 'THE TELEGRAPH'

Rastani revela ara que no és un 'broker' i que només volia cridar l'atenció

La BBC, que va emetre el missatge del suposat corredor de borsa, insisteix que no és un farsant

Dimecres, 28 de setembre del 2011 - 10:49h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO / Barcelona

L'incendiari missatge que dimarts va llançar el suposat operador de borsa Alessio Rastani en un vídeo emès per la BBC ha provocat un intens debat sobre la verdadera identitat del broker. La BBC ha insistit aquest dimecres que Rastani no és un farsant, però el diari conservador The Telegraph publica declaracions de l'individu en què confessa que no és un broker, i que només volia cridar l'atenció.

El suposat agent de borsa Alessio Rastani, a casa seva a Bexleyheath, al sud de Londres. THE TELEGRAPH

L'agent de borsa diu que els mercats estan "dominats per la por" i augura la fi de l'euro. YOUTUBE

Al fons, la casa on viu Rastani, a Bexleyheath. THE TELEGRAPH

"Ells (la BBC) em van venir a buscar. Només buscava cridar l'atenció. Per això vaig acceptar anar a la BBC i parlar. M'agrada parlar", confessa Rastani en declaracions a The Telegraph. "Jugar a la borsa és un joc per a mi. No m'hi dedico com a negoci", ha afegit. En el seu article, el diari britànic detalla que el suposat agent de borsa treballa i viu amb la seva parella, Anita Eader, a Bexleyheath, al sud de Londres, en una casa de 200.000 lliures, amb hipoteca al Royal Bank of Scotlant, que és propietat no de Rastani, sinó d'Eader. El jove té un compte bancari amb un saldo de 985 lliures i és el soci majoritari --té el 99% del capital-- d'una empresa, Santoro Projects.

En una pulla directa a la BBC, The Telegraph es pregunta com un individu amb aquest perfil va acabar apareixent a la cadena pública britànica com a expert agent de borsa. El rotatiu afí al partit conservador de David Cameron dubta de les investigacions que la BBC assegura que va fer abans d'emetre el testimoni de Rastani.

"Detallades investigacions"

Per la seva part, la prestigiosa cadena pública britànica ha insistit que Rastani "no és un farsant". Davant els dubtes que han sorgit en les últimes hores, la direcció de la BBC ha fet públic un comunicat en què assegura que van portar a terme "detallades investigacions" i no van trobar "cap evidència" que suggerís que Rastani no era un expert broker. "És un agent de borsa independent i un més dels testimonis que vam recollir per parlar de la recessió", han assenyalat.

En la polèmica també hi ha intervingut el grup teatral The Yes Men, que sol fer actuacions d'aquest tipus amb objectius de denúncia. Un dels integrants del grup, Mike Bonanno, ha afirmat que Rastani no té vincles amb el grup, i ha tret ferro al debat: "A qui li importa si és o no un agent de borsa. Al que hauríem de prestar atenció és als efectes que les seves paraules han tingut en nosaltres".

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Economia

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

destacado

24/05/2012 Barcelona

¿Qui vol un contracte?

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat
Abertis