L'accionista majoritari de Spanair, Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (Ieasa), ha lamentat que no s'hagi pogut garantir la viabilitat de la companyia, malgrat els esforços realitzats, i que les negociacions en curs amb Qatar Airways no hagin fructificat com a opció de continuïtat.
Ieasa ha subratllat que, malgrat els importants esforços financers portats a terme pels accionistes d'Ieasa (AvançSA, Volcat 2009, Iticsa, Fira de Barcelona, Catalana d'Iniciatives i Cimalsa), la crisi econòmica, l'augment del preu dels carburants, la competència i la falta d'un soci "sòlid" han impedit reflotar Spanair.
El consorci ha reconegut, en un comunicat, que era conscient de la complexitat de l'operació, quan va decidir apostar per Spanair, el gener del 2009, però també de "la necessitat de donar una resposta adequada a les demandes de Barcelona i Catalunya en matèria de connexions aèries internacionals d'acord amb el seu pes, la importància del seu teixit econòmic i empresarial i les oportunitats obertes en un món global".
En la seva opinió, una aerolínia potent amb base a Barcelona havia de contribuir de forma decisiva al posicionament de l'aeroport del Prat com a centre neuràlgic internacional que facilités la connectivitat, a través de vols intercontinentals, amb les principals ciutats del món.
Per això, ha confiat que, en el futur, puguin sorgir noves iniciatives que "assegurin la dimensió que li correspon a Barcelona en el mercat aeroportuari internacional".
El consorci està segur, en qualsevol cas, que fa falta continuar treballant perquè l'aeroport del Prat creixi en rutes internacionals i connexions intercontinentals directes.
Finalment, Ieasa ha agraït el suport de les institucions i la dedicació de tot l'equip humà de Spanair, empreses i entitats que "han cregut en el projecte" i ha lamentat els inconvenients que aquesta decisió pugui ocasionar als viatgers.
Treballadors de Spanair i d'empreses que li presten servei s'han tancat aquest divendres a la nit als aeroports de Barajas, Las Palmas i Tenerife, segons han informat a Europa Press fonts de CCOO. Segons les mateixes fonts, els empleats s'han tancat per reclamar que es garanteixi el pagament de la nòmina de gener.
Els treballadors de Newco, empresa de serveis de terra que presta servei a Spanair, auguren que el tancament de l'aerolínia catalana afectarà "moltíssim" també la companyia de handling, sobretot a Barcelona, on el 80% dels seus empleats treballen per a Spanair.
Segons CCOO, Newco ha demanat als treballadors que aquest dissabte vagin a treballar "amb normalitat".
Spanair comptava a tancament del 2010 amb 2.469 empleats i volava des de 94 aeroports a tot el món.
24/05/2012 Societat
24/05/2012 Barcelona
24/05/2012 Economia
24/05/2012 Societat