Registrar-se | Iniciar Sessió

MITJA SESSIÓ

L'Ibex cau el 0,8 % pendent d'Europa

Les borses de París, Londres, Milà i Frankfurt també registren pèrdues

Dilluns, 13 de febrer del 2012 - 12:27h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
EL PERIÓDICO / Barcelona

El principal indicador de la Borsa espanyola, l'Ibex 35, es deixava un 0,8% a mitja sessió i marcava 8.790 punts, amb la gran majoria de valors en terreny negatiu, en línia amb la tendència que descrivien les principals places europees, a l'espera de com es resolgui la situació a Grècia i de la reunió entre la cancellera alemanya, Angela Merkel, i el president francès, Nicolas Sarkozy.

Les vendes s'estenien als parquets de París (-1,1%), Frankfurt (-0,5%), Milà (-0,5%) i Londres (-0,4%), mentre que als mercats de deute sobirà les primes de risc dels països perifèrics es mantenien en nivells similars als de divendres passat. L'espanyola marcava 308 punts, la italiana 370 punts i la portuguesa 1.190 punts.

Dia clau a Grècia

Els països europeus estan pendents de si el Govern de coalició grec accepta avui les dures condicions de l'FMI, el BCE i la UE a canvi del rescat de 130.000 milions que necessita abans de març.

Per la seva part, Merkel i Sarkozy es reuneixen a París en un consell de ministres francoalemany consagrat a la crisi financera de la zona euro, en plena campanya presidencial francesa.

Els pesos pesants del selectiu espanyol lluïen en vermell, amb especial intensitat Repsol (-2,79%), i menys els grans bancs, Santander i BBVA, que retrocedien el 0,82% i el 0,71%, respectivament.

Arcelormittal es coronava fanalet vermell (-2,84%), seguida de la petrolera que presideix Antonio Brufau i d'Abengoa (-2,15%). En el pol oposat i entre els sis valors que aguantaven en terreny positiu, Tecnicas Reunidas liderava l'avanç més gran (1,12%), juntament amb Ferrovial (0,77%) i Dia (0,71%).

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Economia

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

24/05/2012 Barcelona

Barcelona revoluciona el bus

destacado

24/05/2012 Barcelona

¿Qui vol un contracte?

destacado

24/05/2012 Tele

Flotar enfonsant l'altre

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat
Abertis