L'aerolínia hongaresa Malév ha anunciat el seu cessament de les operacions. Malgrat que la seva afectació a Espanya és gairebé mínima, el cas és transcendent perquè una sentència de la Comissió Europea contra les ajudes governamentals que havia rebut van ser precisament un dels causants de la fallida de Spanair.
El 9 de gener, la Comissió Europea va declarar il·legals les ajudes concedides pel Govern d'Hongria a Malév, que haurà de tornar els 202,9 milions d'euros rebuts entre el 2007 i el 2010 en forma de préstecs, injeccions de capital i beneficis per pròrroga de les seves obligacions fiscals. El cas és semblant al de Spanair, ja que l'associació d'aerolínies de baix cost havia denunciat la companyia catalana davant la Comissió Europea pels mateixos motius. Malgrat que l'organisme encara no s'havia pronunciat sobre el cas de Spanair, el soci industrial que estava negociant entrar en el seu capital, Qatar Airways, volia esperar que es dictés sentència perquè si la resolució era contra Spanair, la firma haurà de tornar els 150 milions en crèdits que ha rebut del Govern.
SENSE CONFIANÇA
La companyia hongaresa va anunciar a la seva pàgina web que deixa de funcionar per insolvència, després que la seva "situació s'hagi convertit en insostenible". "Després de 66 anys de funcionament continu" els avions de la línia aèria no s'enlairaran des de l'aeroport de Budapest, afegeix.
"A causa de les informacions dels últims dies els socis han perdut la seva confiança" i exigeixen el pagament dels serveis per endavant, afegeix el comunicat. En aquest sentit Malév ha informat avui que l'Estat, com a propietari de l'empresa, "no pot assegurar més fonts de finançament per al funcionament" de l'aerolínia. La companyia dóna feina a 2.600 persones de forma directa, té 22 avions i representava el 40% del trànsit de l'aeroport de Budapest.
Malév tenia connexions setmanals entre Madrid i Budapest, i a l'estiu també entre la capital hongaresa i Màlaga.
24/05/2012 Societat
24/05/2012 Barcelona
24/05/2012 Economia
24/05/2012 Societat
23/05/2012 Economia