Grècia eliminarà les places de 30.000 funcionaris públics aquest any, a través de prejubilacions, com a part del pla d'austeritat aprovat pel Govern, que preveu un estalvi de 6.600 milions d'euros.
El pla inclou pagar-los la meitat del sou i el seu pas a la reserva un any després per a tots aquells que tinguin 60 anys. Del total de 900.000 funcionaris públics, uns 43.000 es troben en aquesta categoria, segons les dades oficials de l'any passat
El ministeri de Finances afegeix que la contracció de l'economia serà més gran del que s'havia calculat, i pujarà al 5,5% del producte interior brut (PIB) el 2011, en lloc del 3,8% previst. Per al 2012, la contracció se situarà previsiblement en un 2%.
També s'han corregit les previsions del dèficit, que tancarà aquest any en un 8,5% del PIB en lloc del 7,6% previst. El 2012, el dèficit se situarà en el el 6,8% del PIB, segons els nous càlculs.
El ministeri calcula que el 2012 hi haurà un superàvit primari, sense comptar les obligacions de pagaments dels préstecs, de 3.200 milions d'euros, equivalents a un 1,5% del PIB.
La reunió es produeix després d'una setmana de negociacions entre les autoritats gregues i els inspectors internacionals de l'nomenada troica, formada per experts de la Comissió Europea (CE), el Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Central Europeu (BCE). De l'informe dels caps de la missió de la troica dependrà que els socis de la zona de l'euro decideixin el 13 d'octubre si li donen a Grècia un tram de 8.000 milions d'euros, necessaris perquè el país no s'enfonsi.
El Parlament grec haurà de ratificar aquests acords aquest dilluns.
23/05/2012 Societat
23/05/2012 Economia
22/05/2012 Societat