elPeriódico.cat

Registrar-se | Iniciar Sessió

RESULTATS D'UN GRUP energètic

Gas Natural guanya el 10,3% més gràcies al negoci internacional

La companyia confia que el consum energètic moderi aquest any la caiguda

El 40% del resultat d'explotació de la firma ja va provenir el 2011 de l'exterior

Dimecres, 22 de febrer del 2012 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
AGUSTÍ SALA
BARCELONA

Gas Natural Fenosa va treure molt partit l'any passat de la seva activitat internacional. La companyia participada per CaixaBank i Repsol va obtenir el 2011 un benefici net de 1.325 milions d'euros, cosa que va suposar un increment del 10,3%, gràcies al fort impuls de la comercialització de gas a altres països, així com l'activitat a Llatinoamèrica i els estalvis obtinguts en el procés d'integració de l'elèctrica Unión Fenosa.

Rafael Villaseca, conseller delegat del grup, ahir. JOSÉ LUIS ROCA

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 25 de la secció de Economía de l'edició impresa del dia 22 de febrer de 2012 VEURE ARXIU (.PDF)

El resultat operatiu del grup, 4.645 milions d'euros, va augmentar el 3,8%, malgrat la situació econòmica, va destacar el conseller delegat del grup,

Rafael Villaseca. Aquesta variable hauria crescut el 6,5% en termes homogenis si es descomptessin les vendes d'actius portades a terme el 2010 i l'any passat d'actius de generació i distribució a Espanya i Llatinoamèrica. La companyia va vendre actius per valor de més de 5.000 milions, molt per sobre dels 3.000 milions previstos.

Les operacions internacionals van augmentar el 10% i van representar el 40% del resultat d'explotació. Un altre dels motors dels beneficis va ser el deute financer net, que es va reduir el 9,5% el 2011 i es va situar al tancament de l'any en 17.294 milions. Els ingressos totals de la companyia van ser de 21.076 milions, amb una alça del 7,37%.

Les inversions, amb un total de 1.514 milions, van experimentar un descens del 2,5% a causa de la finalització del programa de construcció de centrals de cicle combinat. De totes maneres, les inversions destinades a negocis regulats de gas van augmentar el 21,3%.Villaseca va calcular que la caiguda del consum energètic es podria moderar aquest any, després de registrar un descens del 2% el mercat elèctric i del 7% el de gas el 2011.

DIVIDEND COMPLEMENTARI /Per la seva part, el consell proposarà a la junta d'accionistes pagar un dividend complementari amb càrrec als resultats del 2011 mitjançant l'emissió de noves accions per un valor màxim de 461 milions, amb opció a percebre'l en títols.

Després d'aquesta retribució, el pagament total amb càrrec als resultats del 2011 serà de 0,86 euros per títol, un 7,5 % més que el 2010. Aquests pagaments suposaran un total de 821 milions d'euros, un 10,7% més que el 2010.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)

Economia

El +

El més
Mostrar grup El més llegit
destacado

23/05/2012 Societat

"Són 'hands', no mans"

destacado

22/05/2012 Societat

Premi al mestre Puyal

destacado

23/05/2012 Barcelona

Temporada de robatoris

destacado

23/05/2012 Tele

Es deia Rosa Parks

Ocultar grup El més comentat
Mostrar grup El més valorat
Mostrar grup El més enviat
Abertis